|
|
کدخبر: ۱۷۳۲۴۳

تفاهم نامه توسعه همکاری در زمینه های تعاونی، ایجاد فرصت های شغلی و آموزش فنی و حرفه ای بین وزارت کار و جمعیت موسسه جهاد البنا لبنان امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه توسعه همکاری در زمینه های تعاونی، ایجاد فرصت های شغلی و آموزش فنی و حرفه ای بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و جمعیت موسسه جهاد البنا لبنان امضاء شد.

قائم مقام وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه با اشاره به حوزه فعالیت وزارتخانه، بر توسعه روابط با لبنان به خصوص جهاد البناء تاکید کرد و افزود: روابط ما محدود به این تفاهم نامه نخواهد شد و این وزارتخانه علاقه مند است تا در همه حوزه های فعالیت همکاری نزدیکی با جهاد البناء داشته باشد.

فیروزآبادی گفت: درهای این وزارتخانه به روی جهاد البناء باز است و این آمادگی را داریم تا در همه زمینه ها تجربیات خود را به این موسسه ارائه نماییم.

همچنین حسینی قائم مقام وزیر در امور بین الملل نیز امضای این سند را مهم ارزیابی کرد و افزود: با امضای این تفاهم نامه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تجربیات خود را در حوزه فعالیت های بهزیستی، تامین اجتماعی و گسترش بیمه های اجتماعی و بخش تعاونی آموزش فنی و حرفه ای در اختیار جهاد البناء قرار خواهد داد.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی، نمایشگاه های تخصصی، تشکیل شرکت های تعاونی مشترک و گسترش روابط اتاق تعاون ایران و موسسه جهاد البناء را از جمله همکاری در زمینه تعاونی دانست.

این مقام مسئول در وزارت کار همکاری در زمینه اوژانس اجتماعی، آموزش توانبخشی و کاهش آسیب های اجتماعی را از جمله همکاری در زمینه بهزیستی عنوان کرد و بیان داشت: اجرا و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، تربیت مربیی و مشاوره طرح های نظام آموزش از دیگر زمینه های همکاری طرفین است.

همچنین محمد الحاج؛ رئیس جمعیت موسسه جهاد البناء با اشاره به نقش موثر مردم در جنگ ۳۳ روزه حزب الله جهاد البنا لبنان را ادامه جهاد سازندگی ایران دانست و تصریح کرد: بعد از جنگ فرصتی به دست آمد تا فعالیت های گسترده ای در زمینه رشد و توسعه کشاورزی، تعاونی، جنگلداری و آموزش های فنی و حرفه ای در کشور صورت گیرد.

وی به امضاء تفاهم نامه بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد البنا لبنان در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا دوره های آموزشی شامل مدیریت تعاونی ها، پروش قارچ و ماهی و بازاریابی برای مدیران تعاونی در ایران برگزار شد.

محمد الحاج امضا این تفاهم نامه را فصل جدیدی در روابط بین دو کشور دانست و گفت: امیدوارم با اجرایی شدن این تفاهم نامه فرصت مناسبی برای رشد و توسعه روابط فراهم شود.

رئیس موسسه جهاد البنا لبنان به محدودیت های بخش بیمه های اجتماعی در لبنان اشاره کرد و بیان داشت: با اینکه در لبنان نظام بیمه دولتی وجود دارد ولی به دلیل محدودیت های منابع مالی ۳۰ درصد از مردم فاقد بیمه های اجتماعی هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار