|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۰۲

آمار معاملات هفتگی بورس:

خبرگزاری تسنیم: در پایان هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت جاری، شاخص کل با ۴۱۱ واحد کاهش روبرو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در پایان معاملات هفته ای که گذشت ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۰۶ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۷۵۴ درصد افزایش داشته است.
همچنین در ۵ روز کاری این هفته، تعداد ۷ میلیارد و ۸۸۳ میلیون سهم در ۳۹۲ هزار و ۸۳۵ دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۱۴ و ۸ درصد افزایش را نسبت به هفته ماقبل خود نشان می دهد که این افزایش چشمگیر در حجم و ارزش معاملات، بدلیل قطعی شدن معامله بلوک ۱۷ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است.
ارزش معاملات نرمال نیز در هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت به ۹۹۰۶ میلیارد ریال بالغ شد و حجم معاملات نرمال به ۳۶۸۰ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته قبل به ترتیب با ۲۰ درصد و ۱۰ درصد کاهش همراه شدند.
افزون بر این، ۴۵ هزار و ۶۲۳ برگه اوراق مشارکت در این مدت به ارزش ۴۶ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به هفته گذشته کاهش ۸۸ درصدی را نشان می دهد.
شاخص کل نیز در هفته ای که گذشت با ۴۱۲ واحد کاهش مواجه شد و به رقم ۷۷ هزار و ۷۵۲ واحد رسید که نسبت به هفته قبل خود ۰.۵۳ درصد کاهش را نشان می دهد.
شاخص بازار اول هم با ۲۴۹ واحد کاهش به رقم ۵۸۰۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۱۰۹۴ واحد کاهش به عدد ۱۴۸۲۹۱ واحد بالغ شد که نسبت به هفته گذشته به ترتیب با ۰.۴۳ و ۰.۷۳ درصد کاهش مواجه شدند.
بر اساس این گزارش؛ بلوک ۴ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۶۴ هزار و ۳۷۰ سهمی این شرکت در آخرین روز معاملاتی سال گذشته توسط سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار عرضه شد که به قیمت هر سهم ۲۲ هزار و ۲۵۱ ریال فروخته شد.
قیمت پایه این میزان سهام نیز قیمت تابلو بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۳۰ درصد به شرط آن که از ۲۲ هزار و ۲۵۱ ریال کمتر نباشد تعیین شده بود که خریدار باید ۳۰ درصد آن را به صورت نقد و بقیه را با اقساط ۴ ساله پرداخت کند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار