|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۵۴

دولت امارات اعلام کرد

خبرگزاری تسنیم: دولت امارات ۶ نفر را به ربودن تنها شاهد پرونده کرسنت متهم و اعلام کرد تاکنون سه نفر را در این رابطه بازداشت کرده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اینترنتی دی پنینسولا، دولت امارات دیروز اعلام کرد، مقامات قضایی دبی ۶ نفر را به ربودن یک تاجر ایرانی - انگلیسی که سال گذشته در امارات ناپدید شده بود، متهم کردند.
مقامات اماراتی در ماه ژانویه گفتند، ۳ ایرانی مظنون به دست داشتن در ربوده شدن عباس یزدی، تاجری که مالک یک شرکت بازرگانی در امارات است را دستگیر کرده اند. یزدی در ژوئن سال گذشته ناپدید شد.
بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دولت امارات، مظنونان اعتراف کرده اند که به یزدی حمله کرده و به وی مواد مخدر تزریق کرده اند و توانسته اند وی را از طریق یک بندر به خارج از امارات منتقل کنند. در این بیانیه توضیح بیشتری در مورد یزدی که مکان فعلی نگهداری وی نامعلوم است، داده نشده است.
در این بیانیه به نقل از اسام الحمیدان، دادستان کل دبی آمده است، سه ایرانی بازداشت شده اند و سه تن دیگر متهم هستند. آنها متهم به آدم ربایی، سرقت به عنف، حمله به یزدی و به خطر انداختن جا وی هستند.
وزارت امور خارجه انگلیس در آگوست گذشته اعلام کرد، با مقامات دبی و دولت ایران در مورد پرونده یزدی در ارتباط است.
در اظهارات حمیدان، هیچ اشاره ای به گزارش یک منبع اماراتی در ماه آوریل نشده است که گفته بود، چهارمین ایرانی مظنون به دست داشتن در ربایش یزدی در تایلند بازداشت شده و به امارات مسترد شده است.
رسانه های انگلیسی گزارش دادند که یزدی در زمان ناپدید شدن، در حال ارائه مدارک از طریق ویدئو کنفرانس به یک دادگاه بین المللی داوری در لاهه هلند بوده است. هدف از تشکیل این دادگاه حل و فصل اختلافی تجاری بین شرکت کرسنت امارات و شرکت ملی نفت ایران بوده است.

شهادت یزدی می توانست اثبات کننده فساد در قرارداد فروش گاز ایران به امارات باشد و در نتیجه حکم دادگاه به نفع ایران صادر شود.
انتهای پیام / / ۲۵

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار