|
|
کدخبر: ۱۷۳۶۰۶

به نظر می رسد با بخشنامه جدید یکی از بخش های سازمان صداوسیما به شرکت ها و کانون های تبلیغاتی، این بخش از درآمدها هم از بین خواهد رفت تا مشکلات این رسانه ها بیشتر از گذشته شود و در عوض وضع مالی صداوسیما بهتر شود!

گروه فرهنگی مشرق- رسانه های مختلف ورزشی و غیرورزشی در سالهای اخیر با بالا رفتن هزینه های چاپ و انتشار به خاطر افزایش قیمت کاغذ با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و تلاش کرده اند بخش عمده ای از این هزینه ها را با جذب آگهی از شرکت ها و نهادهای مختلف تامین کنند. با این حال ارسال یک بخشنامه از سوی مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیما به شرکت ها و کانون های تبلیغاتی این منبع درآمد را هم با چالش جدیدی مواجه خواهد کرد.

در این بخشنامه به صاحبان کالا و خدمات پیشنهاد شده است از طرح های تشویقی سازمان صداوسیما نسبت به سال گذشته بهره بیشتری ببرند و با استفاده بهینه از فرصت های تبیلغاتی ایجاد شده در نیمه اول سال، در نیمه دوم سال از طرح های تشویقی و پخش رایگان استفاده کنند.

در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است: «به منظور حمایت از صاحبان کالا و خدماتی که فرصت حضور در تبلیغات در سایر رسانه ها به جز صدا و سیما و روزنامه جام جم از تاریخ ۱۳۹۳/۳ / ۱ تا پایان دیماه نداشته باشند، با حفظ تمامی تخفیفات هر قرارداد از ۳۰ درصد اضافه پخش تشویقی رایگان در بهمن ماه بهره ‎مند خواهند شد.»

همانطور که عنوان شد در این بند پیشنهاد شده تا شرکت ها و نهادهایی که قصد تبلیغات دارند فقط در صداوسیما و روزنامه جام جم حضور داشته باشند تا از طرح تشویقی و پخش رایگان برخوردار شوند. با این شرایط تبلیغات و آگهی ها از رسانه های ورزشی و غیر ورزشی پَر خواهند کشید و تنها به سوی این دو رسانه سرازیر خواهند شد تا از طرح تشویقی رایگان بهره ببرند!

اینکه تصور شود آگهی دهندگان صداوسیما را رها می کنند و به سمت روزنامه های ورزشی و حتی تبلیغات در ورزشگاه ها بروند کمی دور از ذهن است. اما نکته قابل تامل این است که چرا صداوسیما به عنوان یک نهاد و رسانه دولتی چنین پیشنهادی را به شرکت ها و کانون های تبلیغاتی داده است تا به رسانه های خصوصی لطمه بزند؟

هر چند دود این پیشنهاد به چشم همه رسانه هایی ورزشی و غیر ورزشی می رود اما یک آفت دیگر این پیشنهاد گربیان فوتبال را خواهد گرفت که بخش عمده ای از درآمدش را از تبلیغات دور زمین در ورزشگاه ها کسب خواهد کرد و در صورتیکه تبلیغات منحصر به صداوسیما و روزنامه آن شود، سایر رسانه ها با چالش بزرگی مواجه خواهند شد.

براین اساس شرکت ها و آگهی دهندگان برای اینکه از تخفیف و طرح پخش رایگان صداوسیما برخوردار شوند، دیگر در تبلیغات از طریق بیلبوردهای خیابان ها و اتوبان ها، تبلیغات در مترو، روزنامه های سیاسی و ورزشی و.. شرکت نمی کنند تا بتوانند تنها از طریق صداوسیما محصولات خود را تبلیغ کنند و از پخش رایگان بهره ببرند!

متن نامه مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیما به شرکت ها و کانون های تبلیغاتی نزد گروه ورزشی خبرگزاری مهر موجود است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار