|
|
کدخبر: ۱۷۳۶۷۳

خبرگزاری تسنیم: دولت انگلیس با تهیه دفاعیه ای در برابر شکایت ۴ میلیارد دلاری بانک ملت ایران مدعی شد اقدام لندن در تحریم بانک ملت زیان گسترده ای به درآمد و اعتبار این بانک وارد نیاورده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، دولت انگلیس دفاعیه ای را در برابر شکایت ۴ میلیارد دلاری بانک ملت ایران در لندن تهیه کرده و مدعی شده است وضع تحریم ها علیه این بانک زیان اساسی به این بانک وارد نیاورده و یا باعثضربه زدن به اعتبار آن نشده است.

بانک ملت ایران که بزرگترین بانک خصوصی این کشور است با مراجعه به دادگاه های انگلیس توانسته است حکم لغو تحریم های لندن را علیه خود بدست آورد. دیوان عالی انگلیس این حکم را تایید کرده است. بنابراین این بانک در ماه فوریه شکایتی را به دادگاه عالی لندن تسلیم کرده و خواستار دریافت خسارت ۴ میلیارد دلاری از دولت انگلیس شده است.

دولت انگلیس از سال ۲۰۰۹ همراستا با سیاست تحریم آمریکا علیه ایران اقدام به تحریم شعبه بانک ملت ایران در انگلیس کرده است.

در دادخواست بانک ملت ایران تاکید شده است که دولت انگلیس با تحریم این بانک زیان های اساسی به آن وارد آورده و سعی کرده است نهادهای دیگر را نیز به اتخاذ اقدام مشابه علیه این بانک وادارد که در این زمینه نیز موفق بوده است.

تحریم های انگلیس علیه بانک ملت منجر به از دست رفتن تجارتی سودمند، مشتریان، روابط بانکی و خدمات معاملاتی برای این بانک شده است.

دولت انگلیس در دفاعیه ای که به همین منظور نوشته با رد این مواد مدعی شده است: دستور سال ۲۰۰۹ خسارت اساسی به اعتبار و موقعیت بانک ملت چه در انگلیس و جه در سطح بین المللی نزده و باعثوارد آمدن زیان گسترده به این بانک نشده است.

این دفاعیه افزوده است: چنین زیان هایی می توانست در هر جای دیگر رخ دهد زیرا که در آن زمانی نوعی بی میلی عمومی برای تجارت با بانک های ایران به دلیل تحریم های مالی آمریکا علیه این کشور وجود داشته است.

دولت انگلیس در دفاعیه خود مدعی شده است: در زمان وضع تحریم علیه بانک ملت ارتباط بخش مالی انگلیس با ایران بسیار کم بوده و بسیاری از فعالان بخش مالی انگلیس به خودی خود تصمیم گرفته بودند از سطح مبادلات خود با بانک های ایرانی در انگلیس از جمله بانک ملت بکاهند و یا این مبادلات را متوقف کنند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار