|
|
کدخبر: ۱۷۳۷۷۴

اجمالی / رئیس اندیشکده یقین:

خبرگزاری تسنیم: رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آب، غذا و انرژی در سال ۲۰۵۰ یک بحران می شود، افزود: باید از منابع زمین را به درستی مصرف کنیم تا مشکلات را بکاهیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازرشت، حسن عباسی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان، اظهار کرد: اگر ۱۰ میلیارد نفر جمعیت کره زمین در سال ۲۰۵۰ باشد و سنین فرق می کند.

وی با بیان اینکه در ۵۰ سالگی نسل کنونی جوانان جمعیت زمین ۱۰ میلیارد نفر می شود، افزود: اکنون نیز جهان در تأمین مواد غذایی خود مشکل دارد.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه باید بفهمیم منابع و نیازها را چگونگه تطبیق دهیم، گفت: میزان نیازها و امکانات در دوره های مختلف فرق کرده است.

عباسی با تصریح بر زندگی ساده و بی آلایش گذشتگان خاطرنشان کرد: پیچیده تر شدن زندگی معنایش این است که منابع بیشتری از کره زمین باید برداشت کنیم.

وی با اشاره به استعدادهای کره زمین، گفت: پلاستیک هایی که تولید می شود سال ها زمان می برد تا تجزیه و بازیافت شود و باید ببینیم این فرصت را می توانیم که به کره زمین بدهیم.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آب، غذا و انرژی در سال ۲۰۵۰ یک بحران می شود، افزود: باید از منابع زمین را به درستی مصرف کنیم تا مشکلات را بکاهیم.

وی با اشاره به وضعیت آب در عراق، گفت: باتلاق هایی در عراق شکل گرفته که در زمان خشکی سبب بروز ریزگردها به کشور می شود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه تغییرات زیست محیطی و کمبود آب در جهان یک معضل است، گفت: جنگ آب یک مصیبت زیست محیطی پیش آورده است که اگر سری به کشورها بزنیم آن را لمس می کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه از هر ۱۰ رودخانه شهر ایران ۹ رودخانه خشکیده است، گفت: شهرداری ها رودخانه های خشک را آسفالت کرده اند و تبدیل به پارکینگ و بازار شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار