|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۲۸

سخنگوی دولت در کرج:

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در کرج با بیان اینکه دولت با ۲۲ میلیارد دلار به استقبال سرمایه گذاران می رود گفت: در این بین استان البرز سهام دار بخشی از سهم ۳۵ میلیارد دلاری منابع مالی خارجی خواهد بود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازالبرز، محمدباقر نوبخت امروز در همایش «فرصت های سرمایه گذاری برد - برد» که در تالار همایش های شهیدان نژاد فلاح کرج با حضور وزرای دولت، استانداران، سرمایه گذاران و جمع قابل توجهی از مدیران در حال برگزاری است، اظهار کرد: به جهت توجه به مسئله ای ملی در جمع شما با انگیزه واحد برای توجه به بحثسرمایه گذاری حاضر شده ام.

وی افزود: در این فرصت نگاه معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور را برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند تشریح خواهم کرد.

سخنگوی دولت اهداف کلان این معاونت را ترسیم کرد و گفت: برای رشد در کشور نیازمند سرمایه گذاری هستیم و این بسیار طبیعی است کسانی که منظری را نمایندگی می کنند همانند حوزه برنامه ریزی معاونت راهبردی باید برای بحثسرمایه گذاری نحوه تسهیلاتی را برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند تشریح و تبیین کنند.

نوبخت با بیان اینکه حضور سفیر اسلامی اندونزی در همایش فرصت های برد - برد حاوی پیام است و در این راستان باید اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد گفت: هدف نظام در افق ۱۴۰۴ ایستادن در جایگاه نخست علم و فناوری است.

وی همچنین رشد سالانه کشور و میزان نرخ تورم سال اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تفاوت و فاصله در رشد ۸ برابری آن وظیفه ما را سنگین تر می سازد.

خروج ایران از رکود اقتصادی در دو دوره

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری عنوان کرد: رشد اقتصادی در دو برنامه چهارم و پنجم توسعه موانعی را ایجاد کرد اما دولت جمهوری اسلامی ایران مصصم است که در سال ۹۳ و برنامه چهارم و پنجم اقتصاد ایران را با برنامه ریزی از رکود خارج و به سمت رشد مثبت اقتصادی پیش ببرد.

وی افزود: این رشد برای سالهای دیگر تا افق ۱۴۰۴ در دو بخش «دولتی» و «خصوصی و تعاونی» قابل برنامه ریزی است به نحوی که دولت برای رشد داخلی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیش بینی کرده است و طرح های عمرانی بخشی از آن به شمار می رود.

سخنگوی دولت گفت: علاوه بر ۴۱ هزار میلیارد تومان از سوی دولت، بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی ویژه سرمایه گذاران دیده شده است.

البرز سهام دار ۳۵ میلیارد دلاری منابع فاینانس در کشور

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری همچنین تصریح کرد: دولت در سال ۹۳ بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار از منابع مالی خارجی سرمایه گذاری خواهد کرد و البرز از این رقم سهم می برد و عمدتاً بخش های دولتی البرز از این بخش سهم می برند.

وی در ادامه سیاست های کلی کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سیاست کلی دولت آن است که توسعه اقتصادی با مشارکت آحاد و در بخش خصوصی انجام شود.

نوبخت ادامه داد: دولت ۲۲ میلیارد دلار را به صندوق توسعه ملی اختصاص داده است؛ بنابراین سرمایه گذاران برای اجرای طرح های توسعه ای باید آماده شوند.

وی افزود: علاوه بر بخش خصوصی، دولت ۲۲ میلیارد دلار نیز تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به مصوبه ۱۷ شهریور ماه هیئت وزیران یادآور شد: بر اساس این مصوبه اگر طرح ها برای استفاده منابع صندوق توسعه دارای توجیه باشد باید در کمتر از ۳ ماه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نوبخت بیان کرد: دولت از تمامی سرمایه گذاران استقبال می کند و از استانداری البرز نیز تشکر می کنم که گام علمی، حرکت منسجم در جهت سرمایه گذاری و دستیابی به اهداف سند چشم انداز و برنامه پنجم و همچنین راهبردهای اقتصاد مقاومتی برداشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار