|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۹۱

رئیس سازمان ملی استاندارد:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بررسی های اولیه درباره حادثه شب گذشته پارک ارم حاکی از اعتبار گواهی های بازرسی دستگاه تا خرداد ماه است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، نیره پیروز بخت در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه تمدید گواهی های استاندارد نیازمند بازرسی های مجدد است، تصریح کرد: تیمی از اداره کل استاندارد استان تهران پیگیر علت حادثه است.

وی با تاکید بر مسئولیت پذیری دستگاه های مرتبط افزود: هر دستگاه و سازمانی اعم از استفاده کننده، پیمانکار، شهرداری، استاندارد یا شرکت بازرسی که به نیابت از ما کار بازرسی را انجام می دهد، وظایفی دارند که باید ان را به عهده بگیرند و به گردن دیگری نیندازند.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: اعتقاد جدی دارم که مسئولیت هریک از ما نافی مسئولیت دیگری نیست، اگر گواهی بازرسی مجموعه تحت پوشش ما تا خرداداعتبار داشته باشد، نافی مسئولیت پیمانکار یا بهره بردار نیست و قطعا باید بازرسی ادواری انجام می دادند.
وی در این حال افزود: این حادثه نیازمند بررسی های همه جانبه بیشتری است و اطمینان می دهم هنگامی که به نتیجه رسیدیم به صورت شفاف و روشن اطلاع رسانی کنیم.
پیروز بخت درباره نحوه نظارت و کنترل سازمان ملی استاندارد بر شهربازی ها گفت: یک بخشی از این وظایف بر عهده سازمان ملی استاندارد است که از طریق شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده در استانها پیگیری می شود.
وی افزود: ادارات کل استاندارد معمولا در اغاز تعطیلات اعم نوروز و تابستان همت ویژه ای روی این موضوع دارند و به شرکت های تحت پوشش سازمان ملی استاندارد تاکید می کنند که بررسی ها و بازرسی های ادواری را همه جانبه انجام دهند.
پیروز بخت گفت: اگر دستگاهی مجوز ندارد نباید فعالیت کند و اگر مجوز دارد و تغییر طراحی داده است، تا زمانی که این تغییرات به تائید شرکت بازرسی مورد تائید سازمان ملی استاندارد نرسیده است، نباید از ان بهره برداری کند.
رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص اینکه منتظر کارفرما یا پیمانکار برای بازرسی هاست، تصریح کرد: اصلا منتظر اعلام پیمانکار یا صاحب ان خدمت نیستیم، ما همانگونه که
همه محصولات را بصورت نمونه بررسی می کنیم، شهر بازی را در حوزه خدمات مشمول اجرای استاندارد دسته بندی می کنیم و این بازرسی بصورت نمونه انجام می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار