|
|
کدخبر: ۱۷۴۰۳۹

خبرگزاری تسنیم: ۵ هزار شهروند تهرانی با حضور در افتتاحیه مسابقات محلات به استقبال انتخاب «قهرمان محله» می روند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سیدمازیار علوی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ تهران با اعلام این خبر گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ورزش و تفریحات سالم، یکی از مؤثرترین ابزارهای تاکتیکی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش سطح رفتارهای پرخطر و بزهکاری در جامعه به شمار می رود.

وی افزود: از سوی دیگر، بر اساس دانش جامعه شناسی، نهادینه کردن فرهنگ ورزش، یکی از راهکارهای اثربخش برای اجتماعی شدن شهروندان است و زمانی که فرایند اجتماعی شدنِ شهروندان طی شود، قانون پذیری، سلامت اخلاقی، معنویت، سلامت روانی جسمانی و بازده های شغلی و تولیدی افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ تهران خاطرنشان کرد: در فرآیند اجتماعی شدن شهروندان از طریق ورزش، افراد به یادگیری نگرش ها، ارزش ها و مهارت هایی همچون جوانمردی، انضباط، قدرت اراده، پاسداشت سلامت جسم و روان، فعالیت های جمعی و مدیریت زمان می پردازند.

علوی با اشاره به این که در همین راستا شهرداری تهران، برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحات سالم در محلات را در دستور کار خود قرار داده است تا بین شهروندان به ویژه جوانان با ورزش و تفریحات سالم پیوند عمیق برقرار شود، اظهار داشت: از این رو، افتتاحیه مسابقات محلات و تفریحات سالم با حضور ۵ هزار شهروند از سوی شهرداری منطقه ۱۶ تهران برگزار می شود.

بنا به اعلام معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ تهران، در مراسم افتتاحیه مسابقات محلات، تعدادی از قهرمانان ملی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان حضور خواهند داشت.

این مراسم شنبه بیستم اردیبهشت از ساعت ۱۸ در ورزشگاه سهند واقع در فلکه سوم خزانه بخارایی آغاز می شود.

مسابقات محلات در منطقه ۱۶ تهران با طراحی ۲۴ رشته ورزشی برای مردان و ۲۶ رشته ورزشی برای زنان به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار