|
|
کدخبر: ۱۷۴۰۸۸

تصویب آئین نامه تامین مالی؛

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از راه اندازی نخستین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان تا ۹۰ روز آینده خبر داد و گفت: آئین نامه تامین منابع مالی و نوسازی بافت های فرسوده به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید ایزدی در مراسم هفدهمین سالروز تاسیس شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شرکت عمران و بهسازی شهری در این شرکت حضور داشته ام و به خوبی با این حوزه آشنا هستم، گفت: اولویت های ما پس از ۱۷ سال در ۱۵ اولویتی که در سال جاری تهیه شده است ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه شاخص ترین کار بهسازی و نوسازی همراستا کردن دستگاه های مختلف با شرکت عمران و بهسازی است، اظهار داشت: تعداد دستگاه های مسئول در فرایند بهسازی زیاد است که باعثایجاد آسیب هایی می شود اما می توان این آسیب ها را به فرصت تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه تلاش ها و تفاهم هایی با دستگاه های مختلف مثل سازمان بهزیستی، معاونت اجتماعی ناجا، شهرداری ها، بسیج سازندگی و کمیسیون ملی یونسکو ایجاد شده است، افزود: دومین اولویت شرکت، تامین منابع مالی است که در این رابطه آیین نامه تامین منابع مالی و نوسازی بافت های فرسوده به تصویب رسیده است تا از روش های مختلف منابع مالی را برای نوسازی بافت های فرسوده دنبال کنیم.

ایزدی با بیان اینکه تا ۹۰ روز آینده اولین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان راه اندازی می شود، گفت: این صندوق کمک زیادی به ساماندهی بافت های فرسوده انجام خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه موضوع بعدی مالیاتی کردن طرح جامع مسکن است که می تواند با رویکرد جدید دنبال شود، اظهار داشت: از این طریق برای ارائه مسکن مشارکتی و اجتماعی در محدوده های هدف تلاش خواهد شد.

وی استفاده از تجارب گذشته و اجرای برنامه های کوچک مقیاس با تاثیر بزرگ را از دیگر اولویت های این شرکت اعلام کرد و افزود: طرح حمایت و مشارکت در دفاتر خدمات نوسازی، توسعه قلمرو عمومی، بهسازی و مرمت بناهای تاریخی، اجرایی کردن سند ملی، تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اسناد و املاک، بحثالگو سازی و افزایش کیفیت ساخت از دیگر برنامه های این شرکت است.

ایزدی تصریح کرد: راه اندازی نظام پایش اجتماعی، آغاز تدوین برنامه ششم توسعه، آموزش در عرصه های مختلف، ادامه همکاری های بین المللی و استحکام بخشی و مقاوم سازی شهر هم از دیگر اولویت های شرکت عمران و بهسازی در سال جاری است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار