|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۵۷

اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه /

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف شکر بسیار بالاست(۳۰ تا ۴۰ کیلو گرم سرانه مصرف سالانه به ازای هر فرد) و این روند مصرف رو به افزایش است. میزان دریافت انرژی از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، مرتضی صفوی درباره روند چاقی در سال های ۸۵ تا ۸۸ اظهار داشت: افزایش بیماری های غیر واگیردار به موازات افزایش هزینه های مستقیم منابع مراقبت های بهداشتی مورد نیاز برای مدیریت بیماری ها صورت می گیرد.

به گفته وی هزینه های غیر مستقیم مانند عدم فعالیت اقتصادی در نتیجه بیماری و مرگ های نا بهنگام ناشی از بیماری های غیر واگیر و هزینه های بیشتر هستند و باید مد نظر قرار گیرند.

تغییر در عادات غذایی در تمام کشورها مشهود است

این متخصص تغذیه افزود: تغییر در عادات غذایی در تمام کشورها مشهود است در حالی که رژیم غذایی سنتی شامل خرما، شیر، میوه و سبزی تازه، نان کامل و ماهی جای خود را به غذاهای جدید و حاوی انرژی بالا، چربی و شکر و کربوهیدرات های پیچیده داده اند.

صفوی گفت: مصرف شکر بسیار بالاست(۳۰ تا ۴۰ کیلو گرم سرانه مصرف سالانه به ازای هر فرد) و این روند مصرف رو به افزایش است. میزان دریافت انرژی از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد در حال افزایش است.

هر ایرانی سالانه ۲۰ کیلو روغن مصرف می کند

وی عنوان کرد: این رویه مصرف در مورد چربی های نباتی و حیوانی با متوسط مصرف ۲۰ کیلوگرم سرانه مصرف فرد در سال که بیش از ۳۰ درصد از کل انرژی مصرف شده را تشکیل می دهد نیز وجود دارد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: طی سال های ۸۵ تا ۸۸ میزان اضافه وزن و چاقی در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال از ۲۹/۲۹ درصد به ۲۸،۸۱درصد رسیده است. میانگین تعداد واحد مصرفی میوه در روز ۱،۴ است که با میانگین واحدهای مصرف سبزی برابر است. افرادی که بیش از ۵ واحد میوه و یا سبزی در روز مصرف می کنند کمتر از ۱۳ درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار