|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۹۱

منابع پاکستانی خبر دادند

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر پاکستان امروز در رأس هیئتی متشکل از سروزیر ایالت بلوچستان، وزیر دارائی، وزیر نفت و دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی وارد تهران می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، امروز، برای اولین بار از زمان به دست گرفتن قدرت در سال گذشته، برای انجام سفری دو روزه عازم تهران می شود.
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، این سفر به دعوت رئیس جمهوری ایران انجام می گیرد. این سفر، اولین دیدار در عالی ترین سطح از زمان تشکیل دولت جدید در هر دو کشور است. پیش بینی می شود که در جریان این سفر مباحثدو جانبه در خصوص مجموعه ای موضوعات اقتصادی و به خصوص در بخش انرژی و تجارت منطقه ای مطرح شود. موضوع پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از موضوعات مهم مورد بحثخواهد بود.
پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد، پروژه خط لوله انتقال گاز را کنار نگذاشته است و بدین منظور، نواز شریف رایزنی هایی را با مقامات ایرانی در جریان سفرش به تهران انجام خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه گفت: «خط لوله انتقال گاز در حال حاضر یک موضوع منطقه ای است. این یک پروژه بین ایران و پاکستان است. این پروژه مورد بحثقرار خواهد گرفت. بر خلاف این طرز تلقی که در بین برخی ایجاد شده است، این پروژه کنار گذاشته نشده است. این پروژه همچنان روی میز است.»
وی افزود: «در راستای نظرات مقامات عالی دو کشور، تمرکز اصلی بر روی تقویت روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان خواهد بود. در این زمینه، پتانسیل موجود در زمینه مبادلات تجاری دو جانبه از طریق ابتکاراتی با هدف ارتقاء اتصال فیزیکی بین دو طرف، افزایش خواهد یافت.» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود، در این سفر تعدادی یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری در زمینه های مختلف «با هدف رسمیت بخشیدن به همکاری های مفید برای هر دو طرف» به امضا خواهد رسید.
در این سفر، مقاماتی از جمله سروزیر ایالت بلوچستان، وزیر دارایی، وزیر نفت و دستیار ویژه نخست و زیر در امور خارجی، نواز شریف را همراهی خواهند کرد.
انتهای پیام / / ۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار