|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۱۸

نوربخش:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی باعثارتقای بهره وری و توسعه اقتصادی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در چهارمین همایش ملی تکریم کارآفرینان شبکه تاثیرگذار اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تامین اجتماعی به عنوان یک نیاز ضروری تلقی می شود چرا که در ایجاد یکپارچگی اجتماعی و همبستگی ملی نقش اساسی دارد. در یکپارچگی اجتماعی به این دلیل که همه افراد جامعه بدون لحاظ جنس مسائل اعتقادی و نژاد تحت پوشش این سازمان هستند و همبستگی ملی به این دلیل که تامین اجتماعی یک تکافل اجتماعی است یعنی اینکه همه افراد جامعه را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی سرمایه اجتماعی را ارتقاء می دهد چون منشاء تأسیس تأمین اجتماعی در دنیا به منظور حفظ سرمایه انسانی و نیروی مولد جامعه بوده است؛ ایجاد آرامش خاطر و عزت نفس در تأمین اجتماعی به وجود می آید زیرا از این طریق تولید امنیت اجتماعی از طریق ساختار بیمه ای انجام می شود.

نوربخش افزود: تأمین اجتماعی ایجاد ثبات و امنیت می کند و در نتیجه امنیت ملی به همراه دارد اگر در جامعه امنیت خاطر نیست به آینده وجود داشته باشد امنیت ایجاد می شود.

وی افزود: تامین اجتماعی امکان ایجاد رقابت در بخش اقتصادی را فراهم کرده و کریدور بین خصوصی سازی و بخش دولتی است؛ نظام های تامین اجتماعی برای ایفای تعهدات باید سرمایه گذاری کنند و بهترین کریدور از تبدیل نظام دولتی به خصوصی است. ایجاد ارتقاء نظام توزیع و بازتوزیع در تامین اجتماعی انجام می شود چون تامین اجتماعی بازتولید ثروت می کند.

وی همچنین گفت: تأمین اجتماعی به ا رتقای اقتصادی و بهره وری کمک می کند و در نهایت باعثبهبود کیفیت سطح زندگی می شود؛ امروزی یکی از ملاک های توسعه یافتگی توسعه تامین اجتماعی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار