|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۷۵

تسنیم گزارش می دهد /

خبرگزاری تسنیم: زوج جوان مشهدی پس از ۱۰ سال، صاحب ۴ فرزند و هدیه الهی از سوی خداوند متعال شدند و اینک باید چشم انتظار تحقق وعده ها و کمک های مسئولان بود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، صبح روز پنجشنبه گذشته باخبر شدم مادری پس از ۱۰ سال نازایی صاحب ۴فرزند شده است، بلافاصله خود را به بیمارستان امام حسین(ع) رساندم و پس از پیگیری موفق شدم ملاقاتی کوتاه با مادر و ۴فرزندش داشته باشم.

دکتر سعید اسماعیلی، متخصص نوزادان و بخش NICU بیمارستان در خصوص وضعیت این نوزادان گفت: این نوزادان که ۷ ماهه متولد شده اند در حال حاضر در سلامت کامل بسر می برند، این نوزادان ۲ دختر و ۲ پسر هستند که یک کیلو و ۳۰۰ تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم وزن دارند و همگی سالم و تحت مراقبت های پزشکی هستند.

وی افزود: مادر این نوزادان هم که با روش آی وی اف یا تلقیح آزمایشگاهی باردار شده بود در سلامت کامل است.

متخصص نوزادان و بخش NICU بیمارستان امام حسین(ع) اظهار کرد: در حال حاضر دو تا از دستگاه تنفسی خارج شده اند و دوتای دیگر هنوز از دستگاه استفاده می کنند و تنها مشکل آنها نارس بودن آنهاست که ۴ هفته زودتر متولد شده اند اما به امید خدا دوره نارسی را در بیمارستان سپری خواهند کرد و تا شرایط کاملا خوبی پیدا کنند در بیمارستان تحت مراقبت خواهند بود.

مادر این نوزادان چهار قلو گفت: در ۴ هفتگی متوجه شدم که ۴ قلو دارم از اینکه بعد از ۱۰ سال صاحب ۴ فرزند شده ام بسیار خوشحالم، امیدوارم بتوانم فرزندان خوبی تحویل جامعه بدهم.

وی افزود: برای دخترانم نام آرزو و آزاده و پسرانم محمد طاها و محمد امین را برگزیده ام.

این مادر جوان در خصوص وضعیت معیشتی خود اظهار کرد: همسرم کارگر است و مستاجر هستیم خوشبختانه از نظر معنوی مادرم کمک حالم است اما از نظر مادی تامین هزینه ها سرسام آور است، خصوصا که به دلیل نارس بودن باید مدتی تحت مراقبت باشند استفاده از چهار دستگاه برای مجرای تنفسی و قرار گرفتن در تخت هایی که همانند رحم مادر عمل می کند هزینه زیادی را می طلبد. شیر خشک و هزینه های جانبی که جای خود دارد.

تولد نوزادان چند قلو در کشور کم نیست اما در زمانه ای که برخی می گویند از پس هزینه ها و تربیت یک بچه به سختی بر می آئیم کمی تامل برانگیز است، از طرفی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش نسل باید دید آیا مزایایی برای خانواده هایی که صاحب چند قلو می شوند مهیا می شود.

مدتی است که فرزند آوردن زوج های جوان و حذف تک فرزندی در خانواده های ایرانی یکی از دغدغه های مدیران کشور شده است به طوری که اعلام شد هر خانواده ایرانی باید حداقل دو فرزند داشته باشند در غیر این صورت در آینده ای نزدیک شاهد کاهش رشد جمعیت خواهیم بود براستی اگر جوانان به فرزند آوری توجه داشته باشند دولت نیازهای مادی آنها را فراهم میکند؟

اینها سوالاتی است که برای بیشتر زوج های جوان به وجود آمده است چرا که با تورمی که هر روز رو به افزایش است بزرگ کردن چند بچه بسیار سخت است چه برسد بزرگ کردن چند قلوهایی که از بدو تولد نیازهایی یکسان دارند، از مسائل مادی که عبور کنیم تعلیم و تربیت و کنترل آنها کار سخت تری است که از عهده مادر و پدر به تنهایی بر نمی آید بلکه با خانواده و مسئولان نیز یاری رسان خانواده های دارای چند قلو باشند.

در گذشته دولت پرستار و هزینه تامین برخی نیازهای اولیه نوزادان چند قلو را تامین می کرد غافل از اینکه نیازهای کودکان چند قلو و مشکلات خانواده هایشان تازه در سنین ۵سال به بالا دو چندان می شود.

طیبه بیدخت نسب مادر فرزندانی ۳قلو است که حال فرزندانش ۱۵ساله هستند، وی می گوید: سختی های زیادی برای بزرگ کردن فرزندانم کشیدم به طوری که تمام فامیل برای نگهداری آنها بسیج می شدند.

وی افزود: گاهی تصور مردم این است که نگهداری از چند قلوها تا زمانی که نوزاد هستند برای پدر و مادر مشکل است فارغ از اینکه در سنین کودکی و به خصوص نوجوانی که دوران حساسی است نیازهای تعلیم و تربیت فرزندان و خواسته های آنها نیز تغییر می کند و چه بسا برای خانواده ها با تمام شیرینی که داشتن چند فرزند هم شکل و هم سن و سال دارد سخت تر می شود.

به راستی که بزرگ کردن چند فرزند هم شکل و همسان برای هر زوجی شیرین است و نعمتی از نعمت های بیکران خداست اما ما تنها لذت بزرگ کردن، شیرینی دوران کودکی، متحد لباس پوشیدن و سلایق و رفتارهای همسان آنها را می بینیم و بزرگترین مشکلات پدر و مادران آنها را تهیه پوشک و شیرخشک می دانیم اما غافل از اینکه این خانواده ها برای اینکه بتوانند فرزندانی سالم تحویل جامعه دهند با مشکلات زیادی روبه رو خواهند بود که دولت باید در این راستا تمهیداتی را برای این خانواده ها در نظر بگیرد نه اینکه تنها روی کاغذ و در قالب حرف وعده هایی داده شود و دیگر هیچ کمکی به آنها نشود.

گزارش از مرجان شریعت

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار