|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۵۳

همزمان با هفته میراثفرهنگی و با حضور باستان شناسان داخلی و خارجی

خبرگزاری تسنیم: رئیس پژوهشکده باستان شناسی از برگزاری دوازدهمین کنگره سالانه باستان شناسی با حضور باستان شناسان داخلی و خارجی و همزمان با هفته میراثفرهنگی در موزه ملی ایران خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حمیده چوبک افزود: دوازدهمین کنگره سالانه باستان شناسی به منظور بررسی یک سال فعالیت های باستان شناسی و اعلام نتایج کاوش ها توسط باستان شناسان، مطابق برنامه هر ساله برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این همایش باستان شناسان نظرات و نتایج فعالیت های خود را در جمع باستان شناسان داخلی و خارجی مطرح می کنند ادامه داد: دوازدهمین کنگره سالانه باستان شناسی از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت در تالار همایش موزه ملی ایران برگزار می شود و در کنار آن نمایشگاهی از نتایج یافته های باستان شناسی سال ۹۰ و ۹۱ در حاشیه این همایش برپا خواهد شد.

چوبک یادآور شد: در این نمایشگاه یافته های باستان شناسی از ۱۷ محوطه تاریخی کاوش شده از استان های خوزستان، کردستان، اردبیل، زنجان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و گیلان به نمایش در می آید.

رئیس پژوهشکده باستان شناسی افزود: ۳۱ باستان شناس در دوازدهیمن کنگره سالانه باستان شناسی سخنرانی خواهند داشت و ۶ سخنران فرعی در ارتباط با مطالعات جنبی حوزه باستان شناسی به ایراد سخنرانی می پردازند.

چوبک تصریح کرد: همچنین ۱۶ باستان شناس مهمان از کشورهای انگلیس، فرانسه، آمریکا، اسکاتلند، ایتالیا و چک اسلواکی در این همایش حضور دارند.

وی در ادامه از چاپ کتاب مقالات این همایش خبر داد و گفت: دوازدهمین کنگره سالانه باستان شناسی فرصت خوبی برای باستان شناسان ایران و جهان است که در این گردهمایی به تبادل نظر بپردازند چراکه اینگونه برخوردهای علمی در پیشبرد اهداف باستان شناسی نش موثری دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار