|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۸۸

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی و عمران شهردار تهران گفت: ۵۸ دوربین ثابت و غیر ثابت تونل امیرکبیر را به صورت خودکار رصد می کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مازیار حسینی در مراسم افتتاح تونل امیرکبیر، اظهار داشت: زمانی که ساخت بزرگراه امام علی(ع) در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت، تونل امیرکبیر تخلیه کننده بازار قلمداد شد به طوری که این تونل انتهای خیابان ری و سه راه امین حضور را به بزرگراه امام علی(ع) متصل می کند تا بدین ترتیب بار ترافیکی محدوده بازار تخلیه شود.

حسینی با بیان اینکه اجرای این پروژه کار دشواری بود، افزود: پوسته طرح در بزرگراه امام علی(ع) تصویب شده بود ومردم در این محور ساخت و ساز کرده بودند. از سوی دیگر خاک اینجا سست و ناپایدار بود و سطح آب نیز متغیر و بالا به حساب می آمد، بنابراین عملیات دشواری را برای اجرای این پروژه پیش رو داشتیم.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: تونل امیرکبیر مانند تونل نیایش به صورت آب بند کامل احداثشده و علاوه بر بهره گیری از لایه های آب بند و سیستم های زهکش که خشک بودن تونل در طول دوره بهره برداری را تضمین می کند، شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی آن نیز از ویژگی های فنی خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این معبر زیرزمینی ۹ راه خروجی تعبیه شده است که با بهره گیری از ۶ شفت دسترسی به تونل جنوبی و ۳ شفت خروجی به تراز صفر وظیفه تهویه اضطراری شهروندان در مواقع بحرانی را برعهده دارد. ما روش های متعددی مانند روش اتریشی را در عملیات اجرای تونل امیرکبیر به کار برده ایم و تلاش گسترده ای جهت حفظ ایمنی بافت های مسکونی موجود صورت گرفته است.

حسینی با بیان اینکه با زیربار ترافیک رفتن تونل امیرکبیر حجم زیادی از ترافیک منطقه بازار و معابر و شریان های اصلی موجود در مناطق مرکزی پایتخت به بزرگراه امام علی(ع) هدایت می شود، گفت: در واقع تونل امیرکبیر تونلی ایمن برای شهروندان است که خوشبختانه درهنگام اجرای عملیات نیز هیچ حادثه ای در این پروژه پیش نیامد.

وی با بیان اینکه شاخه شمالی تونل حدود ۲.۷ کیلومتر طول دارد، تصریح کرد: شاخه جنوبی ۳.۵ کیلومتر است و خیابان کرمان هم در دست توسعه قرار دارد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شاخه جنوبی تونل از سه راه امین حضور به خیابان کرمان متصل خواهد شد، اظهارداشت: به محض اینکه در حوزه شهرسازی عملیات پوسته خیابان کرمان انجام شود، تونل تا میدان کلانتری کارکرد ترافیکی پیدا می کند. این تونل جزء تونل های ایمن شهری است و کاملا هوشمند طراحی شده و ۵۸ دوربین ثابت و غیرثابت تمامی اتفاقات داخل تونل را به طور خودکار ثبت می کند.

وی با بیان اینکه بحثآتش نشانی در اینجا به طور ویژه پیگیری شده است، تصریح کرد: حدود ۴۲ دستگاه جت فن و چهارهزار و ۴۵۰ متر لوله آتش نشانی در داخل تونل به کار گرفته شده است. با بهره برداری از تونل امیرکبیر شهروندان مسیر بازار تهران تا بزرگراه امام علی(ع) را با احتساب سرعت مجاز ظرف ۴ دقیقه طی می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار