|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۹۶

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با افزایش یک دلاری نسبت به جلسه قبل به ۱۲۹۲ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین قیمت در یک هفته اخیر در اوایل امروز، به دلیل افزایش تنش های ژئوپلتیک در اوکراین و بالا رفتن تقاضا در بازار مجددا افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم ۱۲۷۹ دلار و ۶۰ سنت به دلیل کاهش ارزش یورو، روندی افزایشی را طی کرد و با یک دلار افزایش نسبت به جلسه قبل به رقم ۱۲۹۲ دلار رسید.
از زمانی که اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه اعلام کرده که آماده است از ماه آینده اقدامات لازم را برای بالا رفتن نرخ تورم انجام دهد، ارزش یورو بیش از یک درصد کاهش یافته است. افزایش ارزش دلار به نوبه خود قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزها افزایش می دهد.
در اوکراین، جدایی طلبان طرفدار مسکو در رفراندوم خودمختاری برگزار شده در شرق این کشور اعلام پیروزی کردند.
طلا در هنگام بروز وضعیت های سیاسی و اقتصادی فوق العاده و بروز ابهام در بازارها، به عنوان یک سرمایه گذاری امن تلقی می شود.
ویکتور تیانپیریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره به رویترز گفت: تحولات اوکراین احتمالا آنچنان بزرگ نبوده اند که قیمت طلا را به صورت ناگهانی افزایش دهند.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار فلز زرد نیز گفت، احتمالا سرمایه گذاران دیگر چندان نگران بحران اوکراین نیستند. «حتما آنها تصور می کنند که بدترین سناریوهای ممکن به وقوع نپیوسته اند.»
در همین حال، کاهش خرید در بازارهای فیزیکی نیز بر حس حاکم بر بازار تاثیر منفی گذاشته است.
آمارهای روز جمعه نشان داد که واردات طلا در هند، به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان پس از چین، به دلیل محدودیت های اعمال شده در زمینه واردات فلز زرد، در ماه آوریل ۷۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۱.۷۶ میلیارد دلار رسیده است.
انتهای پیام / / ۴۳

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار