|
|
کدخبر: ۱۷۵۱۸۶

خبرگزاری تسنیم: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مردانی که تمایل دارند نام خود را به علی تغییر دهند از ولادت امام علی(ع) تا میلاد با سعادت صاحب الزمان(عج)، این تغییر نام با کمترین تشریفات اداری برای آنها انجام خواهد شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور، محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی این سازمان همچنین گفت: در راستای فعالیت های فرهنگی سازمان ثبت احوال و طبق اعلام قبلی، بانوانی که تمایل به تغییر نام خود به فاطمه یا زهرا دارند نیز می توانند تا ۱۳ رجب درخواست خود را ارایه داده و با کمترین تشریفات قانونی نام خود را به زهرا یا فاطمه تغییر دهند.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در کنار فعالیت ها و ماموریت های ذاتی، یک سری فعالیت های فرهنگی نیز در دستور کار خود قرار داده است، افزود: تلاش در جهت ترویج نام های اصیل اسلامی – ایرانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق معرفی نام های نیکو و مناسب به ویژه نام های قدسی و مذهبی به جامعه از فعالیت های فرهنگی سازمان است.

وی اظهار داشت: مقوله فرهنگ در تمام زمینه ها تجلی دارد و ثبت احوال نیز با توجه به جامعه هدف گسترده یکی از فعالیت های فرهنگی خود را در حوزه نام گزینی و ترویج نام های زیبا و با مفهوم متعالی ایرانی – اسلامی قرار داده است.

معاون امور اسناد هویتی تصریح کرد: در راستای فعالیت های فرهنگی، ۱۳ رجب فرصت ارزشمندی است تا اعلام کنیم مردانی که تمایل دارند نام خود را به علی تغییر دهند از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال سراسر کشور درخواست داده و با کمترین تشریفات اداری نام خود را به علی تغییر دهند و این دستورالعمل به استان ها تفویض اختیار شده است.

کرمی یادآور شد:

معاون امور اسناد هویتی تاکید کرد: در این اعلام، تمامی نام ها به جز نام چهارده معصوم قابل تغییر به نام علی است.

وی افزود: در سایت سازمان ثبت احوال، در بخش نام، اطلاعات مربوط به فراوانی نام و راهنمایی نام گزینی همراه با معانی و ریشه نام های مناسب جهت استفاده هموطنان وجود دارد و مردم می توانند با مراجعه به آن برای فرزندان خود انتخاب نام داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار