|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۷۵

استاد ایرانی دانشگاه های اروپا در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: استاد ایرانی دانشگاه های اروپا از اجرای الگوی موفق خانه های بهداشت کشورمان در ایالت عقب مانده می سی سی پی خبر داد و گفت: تجربیات ارزنده پزشکی ایران باید در مناطق عقب مانده اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

پروفسور فریدون بوداغی دارنده دکترای فیزیک اتمی در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیماظهار داشت: ایران تجربیات ارزنده پزشکی دارد که در دنیا بی نظیر است. به عنوان مثال توانستیم الگوی موفق خانه های بهداشت ایران را در یکی از عقب مانده ترین ایالات آمریکا یعنی ایالت می سی سی پی به اجرا بگذاریم.

وی افزود: ایران در ۳ دهه گذشته با دارا بودن ۱۷ هزار خانه بهداشت توانست تجربیات بسیاری در حوزه بهداشت کسب کند؛ بنابراین می توان این تجربیات را در عقب مانده ترین مناطق اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار داد، همانطور متعاقبا می توان تجربیات موفق کشورهای دنیا را در ایران به اجرا گذاشت.

این دکترای روانپزشکی در ادامه عنوان کرد: یکی از بهترین روش های دیپلماسی برای ایران در دنیا ارائه تجربیات موفق پزشکی است بنابراین به دلیل آنکه دنیا مدیون پزشکی ایران است و نخستین دانشگاه جهان نیز در ایران تأسیس شده است می توان با کمترین هزینه بهترین دیپلماسی را در دنیا به اجرا گذاشت.

پروفسور بوداغی تصریح کرد: ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماران نادر نیز تجربیات ارزنده ای کسب کرده است بنابراین در تلاش هستیم تا بتوانیم این تجربیات را در یکی از کشورهای مطرح اروپا یعنی آلمان به اجرا بگذاریم و در زمینه تحقیقات، تشخیص و درمان در این کشور همکاری متعاقبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تجربیات ارزنده پزشکی ایران در حوزه بیماری های نادر را می توان با NGOها، انستیتوهای تحقیقاتی اروپایی، شرکتهای داروسازی و دانشگاه های مطرح اروپا و آمریکا به اشتراک بگذاریم و متعاقب آن نیز بتوانیم از پیشرفت های علمی و پزشکی آنان برای نیازهای کشورمان استفاده کنیم.

این فوق تخصص عالی در حوزه جامع شناسی ادامه داد: بنده حدود ۴ دهه است که در اروپا زندگی می کنم و با بسیاری از صاحبنظران اروپایی در ارتباط هستم بنابراین از نزدیک مشاهده کردم که بسیاری از اروپائیان به رهبر ما افتخار می کنند و این در حالی است که ما دارای ۱۰ هزار سال فرهنگ ایرانی و ۱۴۰۰ سال فرهنگ اسلام شیعی هستیم بنابراین می توانیم با استفاده از دستاوردهای علمی و پزشکی خودمان مراکزی را به صورت بین المللی در تمام دنیا تأسیس کنیم و به این صورت بهترین دیپلماسی ایرانی را در جهان گسترش دهیم.

پروفسور بوداغی با انتقاد از عملکرد آمریکا در مقوله فشار تحریمها به ایران عنوان کرد: ما باید با گسترش دیپلماسی علمی و پزشکی ایران در دنیا از زورگویی های آمریکا و غرب بکاهیم؛ بر این اساس باید وابستگی مان را به دلار و یورو کاهش دهیم و به جای استفاده از این ارزها یک پول واحد با ایجاد بانکهای مستقل مورد استفاده قرار دهیم البته امروز شاهد بانکهای اسلامی در دنیا هستیم ولی آنها نیز به شدت وابستگی نرم افزاری به مایکروسافت دارند که مایکروسافت نیز از پنتاگون آمریکا تبعیت می کند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی که در زمینه هسته ای به ایران فشار می آورند به واقع ساخت بمب اتمی را بهانه کرده اند زیرا بمب اتم برای هیچ کشوری امنیت ایجاد نمی کند همانطور که مشاهده کردیم شوروی سابق با وجود داشتن بمب اتم از هم فرو پاشید. بر این اساس غرب از مغز جوانهای ما و پیشرفتهای آنان می ترسد.

این استاد ایرانی دانشگاه های اروپا تصریح کرد: بنده از سال ۲۰۰۷ وارد ایران شدم، خانم بنده یک آلمانی است که به دین مبین اسلام و تشیع روی آورده است. بنده قبل از انقلاب در فرانسه نزد امام خمینی رفته بودم و در پی حضور در ایران به همراه همسرم ملاقاتی نیز با امام خامنه ای داشته ام و به واقع می توانم عنوان کنم که ما بهترین رهبر دنیا را داریم و این حرف بنده نیست بلکه بسیاری از اروپائیان به بنده عنوان می کردند که شما ایرانیان بهترین رهبر را دارید و ای کاش ما اروپائیان چنین رهبرانی داشتیم بنابراین بر اساس توصیه رهبری می توانیم با دانش بومی ایرانی که تبعیت از آموزه های دینی دارد بر روی پای خودمان بایستیم و برای بهبود سلامت ایران و حتی دنیا تلاش کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار