|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۸۵

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با افزایش ۵۸ دلاری طی دو روز گذشته به ۱۰۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه در معاملات امروز رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که تهدید ناشی از تحریم های بیشتر اروپا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، بر بازار نفت سایه افکنده است، قیمت نفت برنت امروز بالای ۱۰۸ دلار در هر بشکه باقی ماند.
اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه یکی از دستیاران ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و فرمانده یگان چتربازان روسیه و همچنین ۲ شرکت انرژی مصادره شده کریمه به اجرا گذاشت و به این طریق فشارها بر مسکو در مورد اقداماتش در اوکراین را افزایش داد.
ویان لای، تحلیلگر نفتی در بانک ملی استرالیا در این باره به رویترز گفت: «وضعیت شکننده فعلی در اوکراین پتانسیل هدایت کردن قیمت نفت به هر جهتی را دارد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن امروز و در تداوم افزایش ۵۲ سنتی جلسه گذشته، ۶ سنت دیگر افزایش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۴۷ سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش ۶۰ سنتی و رسیدن به ۱۰۰ دلار و ۵۹ سنت در جلسه قبل، امروز ۴ سنت کاهش یافت و به ۱۰۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند، در حالی که آمریکا به شروع فصل سفرهای تابستانی و افزایش مصرف سوخت نزدیک می شود، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به دلیل پیش بینی کاهش بیشتر حجم ذخایر نفت خام آمریکا از حمایت برخوردار است.
لای افزود، پس از انتشار نتایج رفراندوم در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و اعلام پیروزی از سوی جدایی طلبان، سرمایه گذاران احساس نگرانی کردند.
رهبران جدایی طلبان در دونتسک روز دوشنبه خواستار الحاق این منطقه به روسیه شدند. ظاهرا مسکو تلاش می کند از نتایج این رفراندوم برای تحت فشار قرار دادن دولت اوکراین در کیف برای مذاکره با جدایی طلبان در دو منطقه خواستار جدایی، استفاده کند.
عربستان وعده داده است که در صورت بروز هرگونه اختلال در عرضه نفت به دلیل بحران اوکراین، عرضه نفت خود را افزایش خواهد داد.
انتهای پیام / / ۵۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار