|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۷۸

مستند «کاروان صلح» ساخته محسن اسلام زاده که به روایات سفر کاروان صلح به سوریه می پردازد در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و همچنین در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور خواهد یافت.

گروه فرهنگی مشرق- محسن اسلام زاده کارگردان مستند «زائران صلح» در گفت وگو با خبرنگار سینمایی فارس در توضیح این مستند عنوان کرد: زائران صلح براساس حرکتی است که کاروان زائران صلح از ۱۰ کشور جهان به سمت سوریه داشتند.

وی افزود: ما نفرات شاخص این گروه را به عنوان راویان مستند در نظر گرفتیم و در طول سفر سعی کردیم به این شخصیت ها نزدیک شویم.

اسلام زاده از مادر مریم اگنس، مادرید ماگوآیر و حجت الاسلام والمسلمین زائری به عنوان شخصیتهای اصلی مستند زائران صلح اشاره کرد و گفت: مادر اگنس راهبه لبنانی فلسطینیِ مقیم در سوریه است که بخاطر انتشار اسنادی مبنی بر جعلی بودن ادعای معارضین مبنی بر استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی، در دو سال اخیر در رسانه های دنیا مطرح شده است، ایشان تصاویری را برای اولین بار در اختیار ما قرار داده است که نشان دهنده حضور پررنگ تکفیری ها و جنایتهایشان در حمص و القصیردر سال ۲۰۱۱قبل از شدت گرفتن جنگ است.

وی افزود: حجت الاسلام زائری نیز که به نوعی با حوادثسوریه و لبنان درگیر بوده یکی از فعال ترین اعضای این گروه است و مادرید ماگوآیر ایرلندی که برنده صلح نوبل است راوی سوم این فیلم است.

اسلام زاده تأکید کرد: مستند ائران صلح نشان می دهد که کشورهای ایران، ایرلند شمالی و سوریه قربانی زیاده خواهی قدرت های جهانی شده اند.

وی در ادامه از آغاز مرحله ترجمه و همزمان، تدوین این مستند خبرداد و تأکید کرد: در حال حاضر این مستند در مرحله ابتدایی ترجمه به سر می برد و به محض پایان ترجمه وارد مرحله تدوین زیر نظر اسماعیل علیزاده خواهد شد.

اسلام زاده از حضور مستند «زائران صلح» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

مستند زائران صلح مستندی ۶۰ دقیقه ای است که محسن اسلام زاده کارگردان این اثر برای فیلمبرداری و تولیداین اثر همراه با کاروان صلح سوریه عازم این کشور شد و طی آن با اعضای این گروه به مصاحبه پرداخت.

عوامل مستند زائران صلح عبارتند از: محسن اسلام زاده کارگردان و تحقیقات، مهدی خوش نژاد تصویربردار، یاسر قدسی نویسنده، سید سلیم غفوری تهیه کننده، اسماعیل علی زاده تدوین، مرکز مستندسازی میثاق مجری طرح.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار