|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۸۳

گزارش ماهانه اوپک(۱)

خبرگزاری تسنیم: اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود از افزایش ۳۱ سنتی قیمت نفت سنگین ایران در آوریل ۲۰۱۴ خبر داد و متوسط قیمت نفت ایران در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی را ۱۰۴.۵۴ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه آوریل ۲۰۱۴ برابر با فروردین ۹۳ با ۱۲ سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۴.۲۷ دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت اوپک در ماه مارس برابر با ۱۰۴.۱۵ دلار معامله شده بود. تمامی نفت های این سازمان در ماه آوریل با افزایش قیمت مواجه شده اند.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ماه آوریل ۲۰۱۴ برابر با ۱۰۴.۳۲ دلار در هر بشکه گزارش شده که نسبت به ماه قبل از آن ۳۱ سنت افزایش داشته است. قیمت این نفت در ماه مارس ۱۰۴.۰۱ دلار در هر بشکه گزارش شده بود.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی نیز ۱۰۴.۵۴ دلار در هر بشکه اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸۳ دلار کاهش داشته است.

قیمت سایر نفت های اوپک در ماه آوریل امسال به ازای هر بشکه به این شرح بوده است: نفت سبک عربستان ۱۰۴.۸۷ دلار، نفت سبک عراق ۱۰۲.۱۱ دلار، نفت بونی لایت نیجریه ۱۱۰.۱۹ دلار، سیدر لیبی ۱۰۷.۳۹ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۰۸.۸ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۰۳.۱۳ دلار، نفت مارین قطر ۱۰۴.۵۳ دلار، مری ونزوئلا ۹۳.۹۹ دلار، موربان امارات ۱۰۷.۷۵ دلار، اورینت اکوادور ۹۴.۷۳ دلار و صحرای الجزایر ۱۰۸.۰۹ دلار.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه با افزایش ۱۴ سنتی نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۷.۶۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت سبک آمریکا نیز با افزایش ۱.۴۹ دلاری در برابر ۱۰۲.۰۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار