|
|
کدخبر: ۱۷۵۵۲۸

گزارش ماهانه اوپک(۳)

خبرگزاری تسنیم: ایران با تامین ۱۰ درصد نفت مورد نیاز چین در ماه مارس ۲۰۱۴ به عنوان چهارمین صادرکننده نفت به این کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در گزارش جدید خود از کاهش ۹ درصدی واردات نفت چین در ماه مارس ۲۰۱۴ خبر داد.

واردات نفت چین در ماه فوریه ۲۰۱۴ بالغ بر ۵.۹۸ میلیون بشکه در روز بود که این رقم در ماه پس از آن به ۵.۴۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

اعضای اوپک مهمترین تامین کنندگان نفت مورد نیاز چین هستند. ایران در بین کشورهای صادرکننده نفت به چین در ماه مارس رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. چین در این ماه روزانه ۵۴۶ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که این رقم معادل ۱۰ درصد کل نفت وارداتی چین بوده است.

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین در ماه مارس شناخته شده و ۱۴ درصد نفت مورد نیاز این کشور را تامین کرده است. آنگولا با ۱۳ درصد و عراق با ۱۱ درصد به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش واردات نفت چین از عربستان در ماه مارس با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است. واردات نفت چین از آنگولا نیز ۲۵ درصد کاهش یافته اما واردات نفت چین از عراق در همین ماه ۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار