|
|
کدخبر: ۱۷۵۷۶۸

خبرگزاری تسنیم: به دلیل پیش بینی کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز ۲۱ سنت افزایش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، به دلیل پیش بینی کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا، تشدید وضعیت در اوکراین و احتمال اختلال در عرضه، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

در حالی که تحلیلگران گفتند انتظار دارند عرضه نفت در آمریکا همزمان با نزدیک شدن به شروع فصل سفرهای تابستانی در هفته گذشته کاهش بیشتری یافته باشد، هر دو شاخص اروپایی و آمریکایی نفت خام روز سه شنبه به بالاترین رقم در دو هفته گذشته رسید.

روز سه شنبه سربازان اوکراینی در کمین نیروهای طرفدار مسکو گرفتار شدند که در این درگیری ۷ نیروی اوکراینی کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند. این بیشترین تلفات جانی وارد شده به نیروهای نظامی اوکراین در یک حمله واحد، از زمان اعزام آنها به شرق این کشور برای سرکوب جدایی طلبان است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن پس از افزایش ۸۳ سنتی در جلسه گذشته، امروز با ۲۱ سنت افزایش به ۱۰۹ دلار و ۴۵ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش یک دلار و ۱۱ سنتی در جلسه قبل و رسیدن به بالاترین قیمت از ۲۴ آوریل تاکنون، امروز با ۳۶ سنت افزایش به ۱۰۲ دلار و ۶ سنت رسید.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت، ریسک های مربوط به عرضه از جانب روسیه، اوکراین و لیبی، بر قیمت نفت برنت تاثیرگذار هستند.

وی افزود، اما سرمایه گذاران بیشتر بر روی آمریکا متمرکز شده اند که در حال ورود به فصل سفرهای تابستانی است. انتظار می رود در فصل سفرها تقاضا برای نفت افزایش یابد و حجم ذخایر این کشور پایین بیاید.

انتهای پیام / / ۵۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار