|
|
کدخبر: ۱۷۵۹۰۲

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی و تحت تاثیر تحولات اوکراین به ۱۱۰ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید و هر اونس طلا در برابر ۱۳۰۶ دلار معامله شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که نگرانی ها در مورد بحران اوکراین بیش از آمار مربوط به حجم ذخایر نفت خام آمریکا بر بازار تاثیر گذاشته است، قیمت جهانی نفت از ۱۱۰ دلار عبور کرد.

مشارکت ندادن جدایی طلبان طرفدار روسیه در گفت و گو های بین رهبران موقت اوکراین در خصوص طرح هایی برای دادن خودمختاری بیشتر به مناطق شرقی، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ۲۵ می، تردیدهایی در مورد اینکه آیا این حرکت می تواند بحران سیاسی در این کشور را فرو بنشاند یا نه، مطرح کرده است.

وزرای انرژی روسیه و اتحادیه اروپا نیز قرار است روز ۱۹ می، در برلین تشکیل جلسه دهند تا در مورد زمان بندی دور دیگری از گفت و گوها با اوکراین برای پایان دادن به اختلافات در مورد قیمت و عرضه گاز و جلوگیری از بروز احتمالی جنگ گازی، توافق نمایند. روسیه گفته است، در صورتی آماده گفت و گو در مورد عرضه گاز به اوکراین است که کیف بخشی از بدهی ۴ میلیارد دلاری گازی خود را بپردازد.

بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن با ۱۱ سنت کاهش به ۱۱۰ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز به ۱۱۰ دلار و ۱۹ سنت رسید که بالاترین قیمت نهایی از ۲۴ آوریل تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش ۶۷ سنتی و رسیدن به قیمت ۱۰۲ دلار و ۳۷ سنت در جلسه قبل که بالاترین قیمت نهایی از ۲۱ آوریل تاکنون بود، امروز ۲۶ سنت کاهش یافت و به ۱۰۲ دلار و ۱۱ سنت رسید.

در همین حال، در بازار طلا نیز قیمت ها متاثر از تنش های ژئوپلتیک در اوکراین و خریدهای فنی، با افزایش نسبی همراه بودند.

قیمت هر اونس طلا پس از افزایش نزدیک به یک درصدی در جلسه قبل، امروز با اندکی تغییر به رقم ۱۳۰۶ دلار و ۵ سنت رسید که نزدیک به بالاترین رقم یک هفته اخیر بود.

انتهای پیام / / ۶۲


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار