|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۱۱

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بورس گفت: همه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موظفند نسبت به ارایه اطلاعات کامل مالی خود جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عصر چهارشنبه در آیین گشایش دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در مجلس طی روزهای گذشته گفت: بر اساس نظر نمایندگان همه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موظفند نسبت به ارایه اطلاعات کامل مالی خود جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، مطابق قوانین و مقررات مربوطه عمل کنند.
علی صالح آبادی افزود: این مصوبه مجلس برای شفافیت در نظام اقتصادی کشور مفید است که البته نیاز به کار حرفه ای حسابداران و حسابرسان دارد و دامنه کار در این حوزه را گسترش خواهد داد.
وی اضافه کرد: امروز حدود یک هزار شرکت اعم از سهام عام و نهادهای مالی مختلف نزد سازمان بورس به ثبت رسیده اند و با احتساب شرکت های تابعه آنها، می توان گفت افزون بر دو هزار شرکت در بازار سرمایه حضور دارند یا به ثبت رسیده اند.
رییس سازمان بورس گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، صورت های مالی اصلی و تلفیقی شرکت ها باید با استانداردهای بین المللی ارایه شود.
صالح آبادی همچنین بر فراهم شدن بستر مطمئن و امن برای تبادل اطلاعات مالی شرکت ها با سازمان بورس و اوراق بهادار سخن گفت و اظهار کرد: مجوز مرکز میانی امضای دیجیتال به سازمان بورس اعطا شد که نخستین مجوز از این دست برای تقویت امنیت تبادل اطلاعات بود.
وی تصریح کرد: اعطای این مجوز به سازمان بورس محدود نخواهد ماند و به سایر حوزه ها نیز مجوز امضای دیجیتال اعطا خواهد شد.
بر اساس این گزارش؛ دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران عصر چهارشنبه با شعار ˈنقش اطلاعات حسابداری در تحقق اقتصاد مقاومتیˈ در سالن همایش های دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز گشایش یافت و عصر پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار