|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۴۰

«مالک بنجلول»، کارگردان برنده اسکار فیلم «در جستجوی شوگرمن» که چند روز پیش خبر درگذشتش در دنیای سینما پیچید، خودکشی کرده است.

به گزارش مشرق،روز سه شنبه(۱۳ ماه می) بود که جسد بنجلول کارگردان و برنده اسکار سوئدی در خانه ی وی پیدا شد و نیروهای پلیس اعلام کردند علت مرگ این فیلمساز ۳۶ ساله مشخص نیست. اما برادر او در مصاحبه ای که اخیرا با روزنامه «آفتون بلادت» انجام داده، گفته است که مالک به افسردگی شدید مبتلا بوده است و مرتکب خودکشی شده است.

جوهر بنجلول در این باره گفت: زندگی همیشه آسان نیست. من تا آخر عمرش هم او را همراهی کردم. نمی دانم چطور این مساله را مدیریت کنم، واقعا نمی دانم.

خانواده بنجلول از رسانه ها خواسته اند که به فضای خصوصی ایشان احترام گذاشته شود.

بنجلول تنها یک فیلم را در طول دوران کوتاه فعالیت سینمایی خود با نام «در جستجوی شوگرمن» کارگردانی کرد که البته با همان فیلم علاوه بر کسب جایزه اسکار بهترین مستند، جوایز بهترین مستند بافتا، انجمن کارگردانان آمریکا، انجمن تهیه کنندگان، نویسندگان و تدوین گران سینمای آمریکا و همچنین انجمن بین المللی مستندسازان را نیز کسب کند.

مستند موزیکال «در جستجوی شوگرمن» روایتگر داستان واقعی زندگی «رودریگوئز»، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است و به چگونگی تبدیل وی به یک قهرمان در آفریقای جنویی در جریان آپارتاید می پردازد.

«در جستجوی شوگرمن» اولین اکران خود را در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۲ تجربه کرد و جایزه ویژه مخاطبین و همچنین جایزه ویژه هیئت داوران را به دست آورد.

بنجلول که متولد سوئد بود، پیش از تحصیل در در رشته خبرنگاری و روی آوردن به فیلم سازی در دهه ۹۰ به بازی در سریال های تلویزیونی می پرداخت.

به گزارش دیجیتال اسپای، وی که چند مستند موسیقی برای تلویزیون سوئد کارگردانی کرد در عرصه گزارشگری تلویزیون نیز فعال بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار