|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۰۷

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران با بیان اینکه خروجی اولین نشست مشاوره سه جانبه ملی تدوین بخشنامه ای در جهت برچیده شدن قرار دادهای سفید امضا بود گفت: حذف پرداخت دستی حقوق کارگران هم در دستور کار قرار گرفت.

فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره جزئیات اولین شواری مشاوره سه جانبه ملی گفت: مهمترین مسئله ای که در این جلسه بررسی شد تعیین تکلیف قرارداد های سفید امضا در راستای ایجاد امنیت شغلی برای کارگران بوده است.

وی ادامه داد: حذف پرداخت دستی حقوق کارگران و توجه به ماده ۱۰قانون کار توسط کارفرمایان از جمله مواردی بود که به صورت جدی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران با بیان اینکه گروهی از نمایندگان کارگران در روزهای گذشته درخواستی را به شورای ملی مشاوره ۳ جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت ارائه کردند بیان کرد: این درخواست در راستای این بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترتیبی اتخاذ کند تا تمامی پرداخت ها به کارگران در قالب فیش های حقوقی مشخص و روشن باشد.

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اظهار داشت: این طرح و پیشنهاد کارگران قرار است از سوی شورا بررسی و درباره آن راهکارهایی مشخص و اعلام شود. زمانی که ردپایی از فعالیت کارگران وجود ندارد کارگر با حقوقی پایین تر از حداقل وزارت کار مشغول فعالیت می شود و این فرایند به ضرر او است.

وی با اشاره به اینکه دولت با وجود صدور بخشنامه های متعدد تلاش کرد تا بحثقرار دادهای سفید امضا و موقت برچیده شود گفت: حتی وزیر تعاون، دستور صریح بر برخورد با کارفرمایان متخلف برای انعقاد قرارداد سفید امضا دادند اما باز هم شاهد انعقاد چنین قراردادهایی هستیم که در این راستا مقرر شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ بخشنامه ای مانع از بروز این مسئله شود.

توفیقی با اشاره به اینکه در قانون اشاره به قراردادهای ۳ماهه شده است گفت: تنها در صورتی انعقاد قرارداد ۱ماهه قابل توجیه است که کارگر بخواهد تغییر وضعیت دهد یا ماهیت کار فصلی داشته باشد. این نامه امضا شده و قرار است با امضای وزیر ابلاغ شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار