|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۴۱

مدیر کل حقوقی و املاک شهرهای جدید در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل حقوقی و املاک شهرهای جدید از برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تبدیل مسکن مهر شهرهای جدید کشور به مسکن ملکی خبر داد و گفت: به زودی سازو کارهای مربوط به این برنامه مشخص می شود.

مهدی هدایت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار کرد: هرچند در بحثملکی شدن واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله به ملکی مجمع هنوز مجوزی نداده است، اما با این حال در این مرحله موافق این کار هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این که ممکن است یک سری بازتاب ها داشته باشد از این رو گفته ایم نظر وزیر راه و شهرسازی را برای این موضوع هم بگیریم. هم اکنون شماری از متقاضیان پیگیر تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به مسکن ملکی هستند که هزینه زمین را با قیمت کارشناسی پرداخت کنند.

وی با بیان این که این مسئله به نفع دولت است، خاطرنشان کرد: ایرانی ها علاقمند به زندگی در خانه ای هستند که مالکیت آن در اختیار خودشان باشد. از این رو در شرکت عمران شهرهای جدید هدف ما این است که مسیری را تعریف کنیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

هدایت یادآور شد: ممکن است بعضی فرصت طلبان این گونه مسئله را اعلام کنند که مثلا می خواهند هزینه زمین را از مسکن مهری ها بگیرند که البته با تدابیر و روش های خوبی که در پیش گرفته ایم از این کار جلوگیری می کنیم.

مدیر کل حقوقی و املاک شهرهای جدید ایران با بیان این که هزینه های مربوطه را فقط از کسانیکه علامند به تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به مسکن ملکی هستند دریافت می کنیم، افزود: منابع مالی ناشی از اجرای این برنامه در زیرساخت های مسکن مهر هزینه می شود.

هدایت با اشاره به این که مجمع شرکت عمران شهرهای جدید در حال بررسی این برنامه برای تعریف سازو کارهای مربوطه است، تصریح کرد: هدف شرکت عمران شهرهای جدید این است که از هرگونه سوء استفاده احتمالی با تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به مسکن ملکی جلوگیری کند و به همین دلیل نیز کار کارشناسی دقیق و گسترده ای در حال انجام است.

وی از اجرای این برنامه در تمام شهرهای جدید ایران خبر داد و گفت: تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به ملکی کاملا اختیاری بوده و هیچ اجباری در آن نیست.

به گفته هدایت، قیمت تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله به مسکن ملکی بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری تعیین خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار