|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۴۲

خبرگزاری تسنیم: سهام گروه خودرو و ساخت قطعات با ۴.۹۲ درصد بیشترین درصد تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها در هفته گذشته به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت جاری ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۶۶۲۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل ۹۳.۸ درصد کاهش یافته است.
همچنین تعداد ۲۲۸۶ میلیون سهم در ۲۵۷ هزار نوبت در این مدت مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۷۱ و ۳۴.۴ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.
تعداد ۸۲ هزار برگه اوراق مشارکت نیز به ارزش ۸۳ میلیارد ریال در ۴ روز کاری هفته گذشته معامله شد که نسبت به هفته ماقبل خود از افزایش ۸۱.۷ درصدی برخوردار است.
شاخص کل هم در این مدت با ۱۴۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۷۷ هزارو ۶۱۰ واحد رسید و شاخص بازار اول با ۱۴ واحد افزایش به رقم ۵۸ هزارو ۱۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۰۵ واحد کاهش به عدد ۱۴۷ هزارو ۳۸۶ واحد منتهی شدند که به ترتیب با ۰.۰۲ درصد افزایش و ۰.۶۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.
همچنین سهام گروه خودرو و ساخت قطعات با ۴.۹۲ درصد، محصولات چوبی با ۴ درصد، ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۲.۷۳ درصد و خدمات فنی و مهندسی با ۲.۴۸ درصد بیشترین درصد تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.
بر پایه این گزارش؛ سهام گروه خودرو و ساخت قطعات در حالی بیشترین درصد تغییر در شاخص را در هفته گذشته رقم زد که این صنعت طی چند سال گذشته به دلیل وضع تحریم ها، ابهام به وجود آمده بر سر قیمت گذاری، بلاتکلیفی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و پرداخت نشدن تسهیلات وعده داده شده توسط دولت حال و روز خوشی نداشت؛ اما در چند روز گذشته با انتشار خبرهای خوش از مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها و نیز حضور مدیر عامل پژو در ایران و اعلام آمادگی برای گسترش همکاری ها، روزنه های امید را پیش روی صنعت خودرو قرار داد و در پی آن این گروه در بورس مورد توجه سهامداران قرار گرفت.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار