|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۱۱

برادر مرحوم آیت الله سیدمحمدباقر موسوی شیرازی گفت: مسائل مربوط به مردم برای برادرم خیلی مهم بود و ایشان باور داشت روحانیت باید درد دین و جامعه داشته باشد.

گروه فرهنگی مشرق- آیت الله سیدمحمدعلی شیرازی برادر آیت الله سیدمحمدباقر موسوی شیرازی در گفت وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره فضایل شخصیتی برادر خود که سه شنبه هفته جاری دار فانی را وداع گفت، اظهار داشت: همه عمر با برادر انس و الفت و خاطره داشتم. بنابراین نمی توانم از یک خاطره و خصوصیات اخلاقی ایشان صحبت کنم.

وی افزود: ایشان مرد علم و عمل بود و در جایگاه والایی از سجایای اخلاقی قرار داشت.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه علما و فضلا به سجایای اخلاقی آیت الله شیرازی اذعان داشتند، افزود: تواضع از مهمترین ویژگی اخلاقی ایشان بود و در امور دینی بسیار با درایت عمل می کرد و بدان اهتمام ویژه ای داشت.

آیت الله شیرازی با بیان اینکه برادرش قبل و بعد از انقلاب توجه ویژه ای به امور دینی داشت، اضافه کرد: استعداد به همراه حافظه قوی از نکات برجسته ایشان است و از قدیم الایام همه نکته های برجسته بزرگان را به حافظه می سپردند و از آن استفاده می کردند.

وی در ادامه افرود: آیت الله شیرازی در حوزه های منکراتی و خلاف مذهب، موضوع گیری داشت و واکنش سیاسی نشان می داد و قاطعانه سعی می کرد با منکرات برخورد کند.

آیت الله شیرازی در مورد اهتمام برادر خود به ولایت فقیه گفت: ایشان در بسیاری از مسائل صاحب نظر بود و مقلد نبود، اما نظر ایشان نسبت به ولایت فقیه مطابق نظر رهبر انقلاب بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از نکات بارز شخصیتی آیت الله شیرازی اهتمام به تحول حوزه علمیه بود و به پیوند علم و دین تاکید ویژه داشت.

آیت الله سیدمحمدباقر موسوی شیرازی عصر روز ۲۳ اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) در سن ۸۵ سالگی در بیمارستان امام رضا(ع) تهران از دنیا رحلت کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار