|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۲۲

یک روان شناس:

خبرگزاری تسنیم: یک روان شناس با بیان این که که خودکم بینی به عنوان ویروسی زیبا گریبانگیر افراد جامعه است، گفت: نباید در خانواده عزت فرزندان را راهزنی کنیم.

به گزارش خبرنگار زنان و خانوادهخبرگزاری تسنیم، علیرضا شیری، مدرس دانشگاه و روان شناس در برنامه یک گام به پیش که امروز صبح از شبکه خبر پخش شد، اظهار داشت: ما در زندگی با بسیاری از مسائل مواجه هستیم که به آنها توجه نشده ولی در زندگی مان تأثیر بسیاری دارد که از جمله آن می توان به سرمایه گذاری انسان روی خود اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اگر ویژگی انسان ناسالم و بی هویت را بدانیم بخوبی می توانیم به انسانی سالم و بدون دغدغه دست یابیم، ادامه داد: خودکم بینی و خودشیفتگی از مواردی است که این روزها مردم با آن مواجهند. در واقع این موارد به عنوان ویروسی شخصیتی در اسامی زیبا در جامعه مطرح هستند که باید از آن ها فاصله گرفت.

شیری ادامه داد: در راستای خود کم بینی می توان مثالی آشکار زد به این شکل که فرد برای خود وقتی می خواهد هدیه ای بخرد ارزان ترین وسیله را خریداری می کند ولی برای فرد مقابل خود بهترین هدیه و گران قیمت ترین آن را خریداری می کند و اسمش را توجه به فرد مقابل می گذارد ولی به این شکل نیست چرا که این امر، خودکم بینی است.

مدرس دانشگاه و روان شناس ادامه داد: خانواده ها با نظر دادن بی موقع به فرزندان عزت نفس آن ها را کاهش داده و گاهی اوقات سلیقه خودشان را به آن ها تحمیل می کنند، بنابراین ما باید به دنبال افزایش عزت نفس فرزندان باشیم.

وی ادامه داد: در خانواده نباید عزت نفس فرزندان را راهزنی کنیم. همچنین باید گفت که خودکم بینی به عنوان ویروسی زیبا این روزها گریبانگیر افراد جامعه است که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد و در راستای برون رفت خود کم بینی گام برداریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار