|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۲۷

عضو اتحادیه صنف لاستیک از وجود انحصار در بازار لاستیک خبرداد و گفت: دلالان و واسطه گران بازار با استفاده از کدهای اقتصادی شرکتهای کاغذی و با حمایت برخی از کارخانجاتی که به قصد فرار مالیاتی اقدام به عرضه در مبادی ناشناس می کنند، به خرید محصولات داخلی اقدام کرده اند و همین امر بازار را ملتهب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن حسینی گفت: بازار لاستیک هم اکنون تحت تاثیر عملکرد برخی از شرکتهای تولیدی مبنی بر عرضه لاستیک از مبادی غیر قانونی و ایجاد بازار انحصاری روزهای ملتهبی را پشت سر می گذارد؛ به خصوص در یک سال اخیر و پس از آنکه دلالان و واسطه گران بازار با استفاده از کدهای اقتصادی شرکتهای کاغذی و با حمایت برخی از کارخانجات که به قصد فرار مالیاتی عرضه را در مبادی غیررسمی صورت می دهند، به خرید محصولات داخلی اقدام کرده اند به وجود آمده که در نتیجه این انحصار ایجاد شده، شاهد شکل گیری نارضایتی های گسترده از سوی واحدهای صنفی هستیم.

عضو اتحادیه صنف لاستیک افزود: بررسی های نشان می دهد که از حدود یک ماه گذشته اتحادیه صنفی فروشندگان لاستیک و روغن تهران با همکاری سازمان تعزیرات به شناسایی و جلوگیری از ادامه فعالیت این گروه دلالان اقدام کرده اند و به همین دلیل، روز گذشته تعداد زیادی از واحدهای صنفی با تجمع در اتحادیه مربوطه ضمن حمایت از عملکرد هیات مدیره اتحادیه خواستار اصلاح نظام توزیع در صنف شدند.

وی تصریح کرد: عملکرد برخی از شرکتهای تولیدی در فروش محصولات به دلالانی که از طریق شرکتهای کاغذی و فاقد وجاهت قانونی اقدام به خرید محصولات می کنند، باعثشده تا امکان رقابت بین واحدهای صنفی که به صورت قانونی و با پرداخت مالیات به فعالیت می پردازند با این دلالان فراهم نباشد؛ به گونه ای که در اینده امکان فعالیت برای واحدهای صنفی میسر نخواهد بود.

حسینی اظهار داشت: به نظر می رسد در این خصوص مسئولین ذیربط توجه کافی به مشکلات صنوف و مصرف کننده نداشته و در خواب عمیقی به سر می برند. بنابراین لازم است تا ضمن بررسی وضعیت معاملات یک سال گذشته شرکتهای تولیدکننده لاستیک نسبت به نظارت و اطلاع رسانی بیشتر اقدام نمایند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار