|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۸۳

وزیر آموزش وپرورش در قم:

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش در قم تبدیل فرصت ها به تهدید ها را برای مدیریت کشور بسیار ضروری دانست و گفت: اگر فضای مجازی به درستی مدیریت نشود همین موضوع به یک تهدید جدی برای نسل های آینده تبدیل می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز قم، علی اصغر فانی صبح امروز در هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از حضور در شهر قم در میان همکارانم از سراسر کشور در میان مسئولان حوزوی بسیارخوشحال هستم اظهار کرد: شهید باهنر به عنوان الگویی در عرصه آموزش و پرورش شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه باید تدریس و کسب علم در جامعه اسلامی بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: با وجود اینکه علم جایگاه بسیار زیادی دارد در این میان کسب تربیت درست در کنار کسب علم معنا پیدا می کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است عنوان کرد: آموزش و پرورش نهادی است که در یک بستر طبیعی و در کنار در اختیارداشتن اختیارات بسیار بالا می تواند نقش آفرین باشد.

فانی با اشاره به اینکه ۱۳۰ میلیون جلد کتاب در حوزه آموزش و پرورش به چاپ رسیده است عنوان کرد: اموزش و پرورش تنها نهادی است که مخاطبینش موظف هستند این ۱۳۰ میلیون جلد کتاب را تهیه کنند و ان را مطالعه کنند که این موضوع در هیچ نهاد دیگری محقق نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: همین دانش آموزان مسئولیت کشور را در سال های آتی را برعهده می گیرند و این همان موضوعی است که باید به آن توجه شود، یعنی آموزش و پرورش می تواند فرهنگ درست، رفتار های پسندیده را به جامعه تزریق کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در یک بستر طبیعی می تواند پیام های انقلاب را به نسل آتی منتقل بکند عنوان کرد: همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه بسیار مهم و اساسی است زیرا همین همکاری می تواند در آینده موجی از فرهنگ صحیح اسلامی را در جامعه ایجاد کند.

فانی گرایش ذاتی انسان را به سوی نیکی ها دانست و افزود: دانایی و اندیشه ورزی، عدالت و فداکاری از جمله صفاتی است که در همه انسان ها وجود دارد و مجموعه های مختلف وظیفه دارند این صفات پسندیده را در افراد تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و دولت است، تصریح کرد: والدین و خانواده های این دانش آموزان درگیر موضوع آموزش و پروش هستند و بر همین اساس باید نسبت به این حوزه توجه بسیار زیادی شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش و با در اختیار داشتن سند تحول نظام آموزشی کشور مسیر پیشرفت این مجموعه را مشخص شده است و ما نیز در این مسیر گام برمی داریم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با مسئولان آموزش و پروش عملیاتی کردن این سند را مورد تاکید قرار دادند خاطر نشان کرد: جهانی سازی یکی از پروژه های اصلی استکبار بوده و در این زمینه فعالیتهای بسیار گسترده ای در حال شکل گیری است و بدون استفاده هوشمند از فناوری های نوین نمی توان به مقابله با این تهدید ها پرداخت.

فانی تبدیل فرصت ها به تهدید ها را برای مدیریت کشور بسیار ضروری دانست و افزود: اگر فضای مجازی به درستی مدیریت نشود همین موضوع به یک تهدید جدی برای نسل های آینده تبدیل می شود و بر همین اساس باید این تهدید به یک فرصت تبدیل شود.

وزیر آموزش و پروش توسعه نفوذ ضریب شبکه فضای مجازی را برای مدارس کشور ضروری دانست و گفت: گسترش بهره برداری از اموزش های غیر حضوری و مجازی از فعالیت های اصلی آموزش و پرورش است که در سند چشم انداز به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات می تواند به نفوذ فضای مجازی در مدارس کمک کند خاطر نشان کرد: امیدواریم مقالاتی که در این همایش ارائه می شود در عین حالی که آسیب شناسی های لازم را داشته باشند بتوانند راه کارهای مناسبی را برای مجموعه آموزش و پرورش ارائه دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چگونگی برخورد با این چالش ها باید توسط این مجموعه پیشنهاد داده شود زیرا مجموعه آموزش و پرورش به دنبال پاسخ این سوالات است و امیدواریم که این همایش بتواند به فضای مجازی در حوزه دانش آموزی کمک کند.

فانی با اشاره به اینکه امیدواریم این تهدید به یک فرصت تبدیل شود تصریح کرد: تربیت دانش اموزان دینی که بتوانند مسئولیت های کلان را در کشور در آینده بر عهده بگیرند یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

وی در پایان با تشکر از مسئولان حوزه های علمیه برای تلاش هایی که در این زمینه انجام داده اند عنوان کرد: مطالب این همایش می تواند در آینده برای کشور بسیار مفید باشد.
انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار