|
|
کدخبر: ۱۷۶۵۶۴

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران؛

خبرگزاری تسنیم: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وضعیت ایمنی تیبا و سایپا x۱۳۲، x۱۳۱ را نامعلوم اعلام کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در جدیدترین گزارش خود در مورد میزان کیفیت اتومبیل های داخلی اعلام کرد، خودروهای سایپا X۱۳۱، سایپا X۱۳۲ و تیبا به دلیل ممانعت از انجام نمونه برداری و ارزشیابی کیفی خودرو، از نظر عیوب ایمنی، مهم و اساسی و سطح کیفی خودرو، وضعیت نامعلومی دارند.

در بخش سواری شاهد کاهش ۴ درصدی تیراژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل هستیم. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد کیفیت خودروهای سواری ساخت داخل می توان به عدم ارائه آمار تولید جهت ارزشیابی محصولات، توسط دو شرکت سایپا و سایپا کاشان علیرغم تولید خودرو در این دو شرکت اشاره نمود.

در این ماه سالجاری، ۱۷ مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۴ مدل از آنها در سطح کیفی خیلی خوب و ۳ مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته اند.

تذکر: عیوب فنی و عملکردی شامل کدهای ۱(فنربندی، تعلیق و فرمان)، ۲(موتور و انتقال قدرت)، ۳(ترمز) و ۴(تجهیزات الکتریکی) می باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای ۵(تزئینات) و ۸(صداهای غیرعادی) می باشد. عیوب بدنه شامل کدهای ۶(بدنه) و ۹(نفوذ آب) و عیوب رنگ هم کد ۷ می باشد.
همانطور که در جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، خودروی رنو مگان محصول شرکت پارس خودرو در صدر و خودروی MVM۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو در انتها قرار دارند.

بهبود نمره منفی خودروهای سواری در بخش های فنی و عملکردی، تزئینات و مونتاژ و بدنه

به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، به دلیل خارج شدن خودروهای تولیدی شرکت های سایپا و سایپا کاشان از جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری در بخش های عیوب فنی و عملکردی، تزئینات و مونتاژ، بدنه میانگین نمره منفی خودروهای سواری، به ترتیب ۹.۳، ۱۰ و ۱۱.۹ درصد بهبود یافت. قابل ذکر است که خودروهای سایپا X۱۳۱ و X۱۳۲ تولیدی شرکت سایپا در اسفندماه ۹۲ در رده های پایین جدول رده بندی کیفی قرار گرفته بودند.
در ماه جاری در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای MVM۵۳۰ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو، در بخش تزئینات و مونتاژ خودروهای پژو ۴۰۵، MVM۱۱۰ و MVM۳۱۵ و در بخش بدنه هم خودروهای سایپا X۱۳۱ پارس خودرو و MVM۱۱۰ بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند.

در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل ۲۶.۶ درصد تنزل یافت که عمدتاً مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای تولیدی شرکت مدیران خودرو می باشد. همچنین خودروهای لیفان X۶۰، MVM۱۱۰ و MVMX۳۳ بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری در ماه جاری بهبود کیفی ۵.۷ درصدی داشته است. در بخش عیوب فنی و عملکردی، وانت پیکان بیشترین نمره منفی را کسب نمود. از طرفی شاهد تنزل ۴۲.۷ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به نزول مربوط به وانت کاپرا می باشد.

به گزارش تسنیم، در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد بهبود ۱۱.۳ درصدی هستیم که عمدتاً بدلیل روند رو به رشد وانت پیکان تبریز است. در این بخش وانت کاپرا بالاترین نمره منفی را کسب نمود.
در بخش بدنه وانت نیسان CNG بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، از طرفی هم در این بخش میانگین نمره منفی ۴.۹ درصد افزایش یافت که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند رو به افول مربوط به وانت پیکان می باشد.
در بخش رنگ وانت پیکان بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت کیفی ۳.۴ درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به وانت نیسان CNG می باشد. میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، افت کیفی ۶.۲ درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه نموده است.

گروه سنگین:

در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل خودرویی تولید نگردیده است. در بخش خودروهای تجاری باری، تیراژ تولید نسبت دوره مشابه سال قبل ۷۶.۸ درصد کاهش یافت که از جمله عوامل اصلی آن میتوان به عدم تولید کشنده¬های اسکانیا G۴۱۰، کاوه، ماز و A۷ و کامیونت¬های ایسوزو NPR۷۵P و الوند اشاره نمود. از ۲ مدل خودروی ارزشیابی شده یک مدل در سطح کیفی خیلی خوب و یک مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

در گروه خودروهای تجاری باری، در سه بخش عیوب تزئینات و مونتاژی، بدنه و رنگ میانگین نمره منفی روند نزولی داشته، بطوریکه میانگین نمره منفی در بخشهای فوق به ترتیب ۸.۵، ۹۸ و ۵.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. تنها در بخش عیوب فنی و عملکردی میانگین نمره منفی ۱۰ درصد بهبود یافت. همچنین میانگین نمره منفی نیز شاهد افت کیفی ۲۹.۶ درصدی می باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار