|
|
کدخبر: ۱۷۶۵۹۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی را تا پایان سال دارد و طی ۲ سال آینده هر سال حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در این حوزه ایجاد می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی صبح امروز در چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: امروز همزمان با یکصدو چهل نهمین سالروز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده و این افتخار را دارم تا از طرف خودم از شخص رییس جمهور قدردانی کنم که در جمع خانواده فناوری اطلاعات و ارتباطات حاضر شده اند.

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در دهه گذشته شاهد رشد چشمگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا بوده ایم گفت: پیشرفت این حوزه در عرصه های مختلف بشری تاثیر داشته و استفاده خردمندانه از این ابزار یک اصل است.
​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: براساس آمارهایی که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات ارائه شده است ظرف شش ماه آینده تعداد کاربران اینترنت به ۳ میلیارد نفر می سد.
​واعظی میزان افزایش سالانه حجم اطلاعات الکترونیکی را ۴۰ درصد در دنیا عنوان کرد و گفت: تعداد مشترکان تلفن همراه براساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات تا شش ماه آینده به ۷ میلیارد مشترک خواهد رسید. همچنین ظرفیت پهنای باند اینترنت نیز تا سال ۲۰۲۰ تا هشت برابر افزایش می یابد.
​وی با بیان این که اگر هر ملتی از این ظرفیت ها بیشتر سریعتر و هوشمندانه تر بهره بگیرد اسباب رشد خود را فراهم کرده گفت: برهمین اساس کشور ما در رشد اقتصادی خود ایجاد و گسترش شبکه پهن باند و بهره گیری از امکانات شبکه ملی اطلاعات را یک الزام می داند.
​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از خدمات حوزه ICT را برای رونق بنگاههای اقتصادی یک شرط مهم دانست و گفت: مطابق برنامه پنجم توسعه موظف به ایجاد شبکه ملی اطلاعات با هدف دسترسی ۶۰ درصدی خانوار ها و صد در صدی کسب و کار ها هستیم که در ابتدای دولت یازدهم ۱۵ درصد این هدف محقق شده بود.
​واعظی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: کشور ما در این بعد تا رسیدن به سطح مطلوب خود فاصله زیادی در پیش دارد و باید تا پایان برنامه پنجم جایگاه دوم منطقه را به خود اختصاص دهد.
​وی اهداف دولت تدبیر و امید را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دو جنبه اساسی خلاصه کرد و گفت: در بعد اول توسعه فناوری اطلاعات را به عنوان موتور محرک و توانمند ساز در تمامی امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می دانیم.
​وی ادامه داد: از بعدی دیگر نیز هوشمند سازی و چابک سازی دولت را جهت ارتقا خدمات دولتی، کاهش هزینه ها و تسهیل دسترسی مردم به فناوری های نوین، کمک به کسب و کارها و بنگاههای اقتصادی و همچنین شفاف سازی در ارائه خدمات به مردم را خواهانیم.
​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با ورود نسل های سوم و چهارم تلفن همراه در کشور در نیمه دوم سال جاری شاهد تحول جدی در شبکه تلفن همراه کشور باشیم.
​وی با تاکید بر لزوم جبران عقب افتادگی ها در کشور گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات قادر خواهیم بود در تمام کشور و به ویژه نقاط محروم و کم توسعه یافته و روستاها به اینترنت دسترس داشته باشیم و امروز هم پروژه دسترسی ۴۱۰۰ روستا به شبکه به بهره برداری خواهد رسید.
​واعظی همچنین بازنگری در پروانه های حوزه ارتباطات تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: قرار است در سال جاری نسبت به صدور پروانه های جدید در این حوزه نیز اقدام شود.
​واعظی همچنین به راه اندازی پروژه ارتباطی تهران و اصفهان با ظرفیت ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد و یادآور شد: در این پروژه از تجهیزات داخلی بهره گیری شده است.
​وزیر ارتباطات با یادآوری این که ایران در مسیر بزرگراه ارتباطی آسیا و اروپا قرار دارد، و به دنبال تبدیل شدن به هاب منطقه است یادآور شد: در حال حاضر راه ارتباطی این بزرگراه افزایشی چهار برابری خواهد داشت.
​ واعظی از اتصال هفت دیتا سنتر در مرکز هفت استان خبر داده و اظهار کرد: سیاست ما حمایت از تحقیق و تولید در کشور است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این ظرفیت را داریم که در این حوزه تا پایان امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی و طی دو سال آینده هر سال حدود صد هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین توجه ویژه شورای عای فضای مجازی و نگاه مثبت حاکم در کشور برای ارائه خدمات الکترونیکی را امری مثبت خواند و گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توانیم به عنوان عامل توانمند ساز در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور مثمر ثمر باشد.
​وی در پایان تاکید کرد که در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر لایه ای چه تصمیم گیری و چه در لایه های اجرایی باید کنار هم باشیم تا روند رشد و توسعه آن را تسهیل کنیم.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار