|
|
کدخبر: ۱۷۶۷۸۲

رئیس مجمع واردات در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع واردات با بیان اینکه دولت باید برای کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می شود برنامه ریزی مدون داشته باشد گفت: حجم واردات در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

محمد حسین برخوردار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره میوه های وارداتی مانند گلابی و انگور گفت: حجم این واردات بسیار کم است و در بازارهای خاصی دیده می شود که آنها هم به صورت قاچاق از مرزهای خارجی وارد می شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که موز در ایران پرورش پیدا نمی کند و اگر هم باشد کیفیت آن پایین است به همین دلیل موز رسمی به کشور وارد می شود.

برخوردار با اشاره به طرح ممنوعیت واردات غیرضروری محصولات کشاورزی گفت: این قانون مربوط به موضوع ثبت سفارش کالاهای ماده ۱۶ بهره وری کشاورزی است که کالاهایی از جمله کنسرو را شامل می شود. متاسفانه در مغازه ها و دکه های روبه روی بیمارستان ها نمونه کنسروهایی چون آناناس به چشم می خورد که همه قاچاق است. این موضوع در مورد برخی کنسروهای دیگر نیز صدق می کند. به جای گذاشتن موانعی این چنینی که منجر به افزایش قاچاق و بیماری می شود باید راه کاری در این زمینه تدوین شود.

رئیس مجمع عالی واردات اظهار کرد: مسئولان باید در سطح کلان برنامه ریزی دقیق داشته باشند، حجم واردات در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، اما فروردین ماه تنها ملاک نیست بلکه موضوع واردات باید در یک دوره چند ماهه بررسی شود.

وی ادامه داد: واردات لوازم خانگی، مبلمان، لوستر و کالاهایی نظیر وسایل استخر و سونا ارزبری بالایی داشته و کالاهای مصرفی به حساب می آیند، بنابراین دولت باید از ابزارهای تعرفه ای برای حمایت از تولید داخل استفاده کند.

برخوردار افزود: در مورد کالاهایی نظیر لوازم آرایشی، بهداشتی، غذایی و آی تی چون به طور مستقیم با سلامت خانواده ها در ارتباط است، باید تعرفه یک برابری داشته باشد، تا به صورت رسمی و با رعایت استانداردها وارد کشور شود، چرا که افزایش تعرفه در شرایطی که تولید داخل مشابه وجود ندارد، باعثافزایش قاچاق می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار