|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۳۰

یک پژوهشگر حوزه ارتباطات در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک پژوهشگر حوزه ارتباطات، با اشاره به وظایف روابط عمومی در سازمان ها، گفت: نگاه به روابط عمومی ها در حد فعالیت های تبلیغاتی و تشریفاتی محدود شده است.

شهیندخت خوارزمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص کارکردهای روابط عمومی در یک سازمان، اظهار داشت: با توجه به نوع سازمان که به صورت دولتی یا خصوصی اداره شود، وظایف روابط عمومی ها نیز تفاوت می کند، اما آنچه به طور عام باید مدنظر قرار گیرد، رابطه سازمان با ذینفعان است که بخشی از آنها در درون سازمان و بخشی در خارج از آن حضور دارند.

وی ادامه داد: آنچه که در تمام سازمان ها باید مورد توجه باشد، مدیریت فضای ارتباطی توسط روابط عمومی برای تحقق اهداف هر سازمان است، اما تقریباً می توان گفت نگاه به روابط عمومی در حد فعالیت های تبلیغاتی و تشریفاتی محدود شده که البته حتی کارکنان یک سازمان نیز نمی دانند ثمره اینگونه اقدامات برای سازمان و ذینفعان چه چیزی است.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات همچنین گفت: باید توجه کرد که فلسفه وجودی یک سازمان دولتی خدمت به مردم است که در این اوضاع وظیفه روابط عمومی برای جلب رضایت ذینفعان سنگین تر می شود.

وی افزود: روابط عمومی باید از فناوری های روز در این حوزه نهایت استفاده را داشته باشد و نمی تواند بدون بهره گیری از زیرساخت های آی سی تی برای خود تعریف وظیفه و ادعای موفقیت کند، چراکه در حال حاضر اغلب فعالیت ها به فضای مجازی منتقل شده است؛ ضمن اینکه با دسترسی اکثر افراد به یک دستگاه گوشی تلفن همراه می توان بسیاری از فعالیت ها را به مخاطبان یک سازمان اطلاع رسانی کرد.

خوارزمی تأکید کرد: ارتباط دو سویه میان مخاطبان و تشکیلات روابط عمومی یکی از نکات مهم در این حوزه کاری است چراکه با توجه به ارتباط میان مخاطبان با یکدیگر بازخوردهای مفیدی به کارکنان روابط عمومی برمی گردد که در عملکرد آنها مؤثر است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا برخی استادان صاحب تحقیق و تألیف در حوزه روابط عمومی وقتی در بدنه یک سازمان قرار می گیرند، نمی توانند از قابلیت های خود استفاده کنند، تصریح کرد: اغلب استادان و پژوهشگران در این حوزه با واقعیت ها در تماس نیستند، در حالیکه فضای آرمانی دانشگاهی با سیستم های عقب افتاده در روابط عمومی و مدیران ارشد یک سازمان که با ساز وکار اصولی روابط عمومی آشنا نیستند، بسیار متفاوت لذا عملکرد آنها را با مشکل موجه می کند.

این پژوهشگر در خصوص راهکارهای ارتقای سطح فعالیت های روابط عمومی ها نیز گفت: کارکنان روابط عمومی ها باید به دانش مدیریت تحول مجهز شوند چراکه برای روبرو شدن با واقعیت روابط عمومی این تخصص ضرورری است، در غیر اینصورت بعد از مدت کوتاهی ناچار به کناره گیری از منصب خود می شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار