|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۳۸

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی باید مانع از دخالت مستقیم بانک ها در پروژه های اقتصادی شود، گفت: بانک ها وظیفه تجهیز و تخصیص منابع را دارند و نباید مستقیما در پروژه های سرمایه گذاری و اقتصادی دخالت کنند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم درکرمان، با اشاره به اینکه متأسفانه بانک ها در چند سال اخیر با ایجاد شرکت های اقماری سرمایه گذاری مستقیماً در پروژه های سرمایه گذاری دخالت می کنند، اظهار کرد: متأسفانه سهام دار صددرصد این قبیل شرکت ها خود بانک ها هستند که این مسئله سبب ایجاد عدم توازن در رقابت میان سایر شرکت های خصوصی سرما یه گذاری شده است.

وی افزود: از آنجا که شرکت های سرمایه گذاری وابسته به بانک ها از منابع مالی قابل توجهی برخوردار هستند، در واقع زمینه رقابت سایر شرکت های خصوصی سرمایه گذاری را سلب کرده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم ترین وظیفه بانک ها تجهیز و تخصیص منابع است و نباید در پروژه های سرمایه گذاری و اقتصادی به شکل مستقیم وارد شوند که مطمئنا این مسئله سبب ایجاد رانت می شود.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی بانک ها، تامین و تخصیص منابع مالی است، گفت: متأسفانه برخی از بانک ها با اجرای طرح های اقتصادی ناکارآمد زمینه هدر رفتن سرمایه های کشور را فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه بانک ها باید شرکت های اقماری خود را واگذار کنند، افزود: در غیراین شرایط شاهد رواج دلال بازی و یا خرید و فروش در حوزه های مختلف از سوی این قبیل شرکت ها خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید با ابلاغ ضوابط لازم مانع از دخالت مستقیم بانک ها در پروژه های سرمایه گذاری و اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی می تواند مانع از تخصیص غیربهینه منابع بانک ها در پروژه های اقتصادی ناکارآمد شود.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار