|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۴۷

مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی از جلوگیری ادامه فعالیت موزه های غیراستاندارد در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمدرضا کارگر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که چه زمانی وضعیت موزه های کشور از نظر محتوایی به حد مطلو خواهد رسید اظهار داشت: در حال حاضر طرح محتوایی موزه های در حال ساخت در حال بازبینی است و این اتفاق در آینده ای نزدیک رخ می هد.

وی با بیان اینکه این موزه ها باید موزه هایی هماهنگ با نیازهای جامعه باشند اضافه کرد: در عین حال به دنبال این هستیم که محتوای موزه های در حال فعالیت را تغییر جدی دهیم و به روز کنیم چرا که یکی از دلایل کمی استقبال از موزه ها نمایشگاه های یکسان در موزه هاست که برخی موارد خسته کننده هم می شود.

مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی کشور با بیان اینکه در همین راستا برای اولین بار استانداردسازی موزه ها را تدوین می کنیم و به تصویب می رسانیم خاطرنشان کرد: امسال سندی به نام استانداردسازی موزه های ایران جلوی چشم داریم و همه موزه ها موظف هستند خودشان را با این استانداردها تطبیق دهند چه موزه هایی که در حوزه متعلق به سازمان میراثفرهنگی هستند و چه موزه های خارج از سازمان.

وی اضافه کرد: در اجرای این سند قاطعیت خواهیم داشت و چنانچه در یک فاصله زمانی مشخص که با موزه ها به تفاهم می رسیم این اتفاق نیفتد این موزه ها نمی توانند به فعالیتشان ادامه دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار