|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۸۴

امروز برای نخستین بار در کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از اجرایی شدن دستورالعمل معاملات مبتنی بر مذاکره اوراق بهادار و واگذاری یک ورقه دارایی فکری به ارزش ۲ میلیارد ریال به صورت یکجا و بی واسطه از طریق بازار سوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ رئیس اداره عملیات بازار فرابورس با اعلام این خبر افزود: برای نخستین بار در ایران دو مخترع مالکیت اختراع خود را با موضوع " استارترهوشمند دیجیتال ضد سرقت خودرو " به صورت یکجا و به روش مذاکره در بازارفرابورس واگذار می کنند.
بهنام محسنی در خصوص این واگذاری ۱۰۰ درصدی و بی واسطه گفت: این اختراع به نرخ پایه هر ورقه ۲میلیارد ریال توسط کارگزاری سهم آشنا به عنوان عرضه کننده در بازار فرابورس کشف قیمت می شود؛ بعلاوه این که با این عرضه همزمان دستورالعمل سپرده گذاری و معامله اوراق بهادار مبتنی بر دارایی فکری(مصوب ۲۱دی ماه ۹۲) و دستورالعمل معاملات مبتنی بر مذاکره اوراق بهادار(مصوب ۲۷فروردین ۹۰) اجرایی می شوند.
وی با اشاره به این که اصالت گواهی اختراع و صلاحیت فنی آن به ترتیب توسط اداره کل مالکیت صنعتی و پارک فنآوری پردیس تایید شده تصریح کرد: حداقل سپرده شرکت در این مذاکره، ۶۰ میلیون ریال و مهلت ارائه فرم تکمیل شده درخواست شرکت در این مذاکره به فرابورس حداکثر تا پایان وقت اداری سه شنبه ۳۰ اردیبهشت است.
محسنی افزود: شرکت فرابورس درخواست های حضور در مذاکره را حداکثر تا پایان وقت اداری یک شنبه ۴ خرداد ماه ۹۳ برای کارگزار عرضه کننده ارسال می کند.
این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: همچنین بر اساس این ماده کارگزار عرضه کننده پس از دریافت اطلاعات متقاضیان طی دو روزکاری باید بهترین متقاضی را انتخاب و پس از عقد تفاهم نامه فروش اوراق بهادار مبتنی بر دارایی فکری از طریق بازار فرابورس، وی را برای شرکت در عرضه یکجا به فرابورس معرفی کند.
محسنی تاکید کرد: اطلاعات ارائه شده در خصوص دارایی فکری مورد واگذاری، تنها در راستای شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تایید، تضمین و یا توصیه و سفارشی در مورد آن از سوی شرکت فرابورس ایران نیست.
وی اظهار کرد: همچنین پرداخت ۲۰ درصد ارزش کل معامله به صورت نقد و ارائه یک فقره چک به تاریخ سررسید ۱۵تیر ۹۳ بابت مابقی ثمن معامله طی ۵روز کاری پس از انجام معامله از شروط قابل احراز جهت شرکت در این مذاکره عنوان شده است.
به گفته محسنی، ارائه فرم تسویه وجه تکمیل شده توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی طی ۵ روز کاری پس از انجام معامله به فرابورس، از دیگر شرایط حضور در این مذاکره در نظر گرفته است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: راه اندازی بازار دارایی فکری همکاری چند جانبه ای میان سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره کل مالکیت صنعتی، فرابورس و سایر موسسات، نهادها، متخصصین و فعالان این حوزه بوده است.
گفتنی است، متقاضیان برای اطلاعات بیشتر می توانند به نشانیwww. ifb. ir در بخش بازار دارایی فکری(فهرست اوراق قابل مذاکره) مراجعه فرمایند. همچنین در روزهای آینده سایت www. ipxi. ir در دسترس متقاضیان بازار دارایی فکری قرار می گیرد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار