|
|
کدخبر: ۱۷۷۴۲۵

توصیه می‌شود از مواد غذایی مانند نان سبوس‌دار، میوه، سبزی، سالاد و حبوبات در وعده سحر استفاده شود.

امیدنیوز- مصرف نان سبوس دار و حبوبات در وعده سحری تا حد زیادی گرسنگی افراد در طول مدت روزه‌داری را کاهش می‌دهد.
به گفته دکتر یحیی پاسدار متخصص تغذیه؛ در ماه رمضان با توجه به اینکه فرد به مدت ۱۷ تا ۱۸ ساعت مجاز به استفاده از مواد غذایی نیست، برنامه غذایی‌اش باید طوری طراحی شود که بدن دچار آسیب تغذیه‌ای و یا کمبود مواد غذایی نشود.
وی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود از مواد غذایی مانند نان سبوس‌دار، میوه، سبزی، سالاد و حبوبات در وعده سحر استفاده شود.
پاسدار خاطرنشان کرد: این مواد به آرامی قند خود را آزاد کرده که این امر موجب می شود فرد در طول مدت روزه داری کمتر احساس گرسنگی کند.
این متخصص تغذیه یادآور شد: همچنین مصرف سبزیجات و میوه تا حد زیادی می تواند مانع احساس تشنگی در فرد شده و آب بدن او را به میزان کافی تامین کند.
پاسدار به طولانی بودن مدت روزه داری در فصل گرما اشاره و تصریح کرد: از آنجا که روزه‌داری در فصل گرما انجام می‌شود باید نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب در زمان افطار تا سحر جدی گرفته شود.
این متخصص تغذیه در ادامه توصیه کرد: به هنگام افطار بهتر است از غذاها و مواد شیرین طبیعی مانند خرما و شیر استفاده شده و پس از گذشت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت از افطار وعده شام صرف شود.
به گفته پاسدار با توجه به اینکه دستگاه گوارش به مدت طولانی در طول روز در حال استراحت بوده، یکباره مصرف حجم زیادی از مواد غذایی موجب افزایش فشار بر دستگاه گوارش و در نتیجه ایجاد ناراحتی‌های گوارشی خواهد شد.
این متخصص تغذیه، وعده سحری را از اهمیت بسیاری در هنگام روزه گرفتن عنوان و اظهار کرد: خوردن سحری علاوه بر خنثی کردن اسید معده که به دنبال صرف شام زیاد شده، موجب می‌شود تا طول مدت زیاد روزه‌داری آسیبی به دستگاه گوارش نرسد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار