|
|
کدخبر: ۱۸۰۰۸۰

/مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی نهم فروردین/

«ریزش 18 دلاری طلا در بازار جهانی»،«ارزانی مرغ در بازار»،«اختلال و قطعی تلگرام»،«قیمت خانه در تهران »،« حجم کم معاملات بورسی در اولین هفته کاری امسال» و «افزایش قیمت نفت» برخی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی در روز نهم فروردین ماه بوده‌اند.

خلاصه مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز در زیر آمده است که با کلیک روی تیترها خبر مربوطه مشاهده می‌شود.

تلگرام مختل شد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کاربران تلگرام در مناطقی از جهان همچون اروپا و خاورمیانه با مشکل مواجه شده اند . به نقل از تلگرام، پیام رسان تلگرام در صفحه توییتر خود اعلام کرد که دسترسی کاربران این اپلیکیشن در اروپا و خاورمیانه با مشکل مواجه شده است.

مرغ ارزان شد

رییس اتاق اصناف ایران درباره وضعیت تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز امسال معتقد است که تنظیم بازار مناسبی صورت گرفت و تنها گوشت مرغ با افزایش قیمت مواجه شده بود که مجددا ارزان شد.

در شب عید و ایام نوروز هر سال به دلیل افزایش میزان تقاضا نسبت به عرضه انواع محصولات و کالاهای مختلف، تنظیم بازار کار مشکل‌تری برای مسئولان می‌شود و تخلفات بیسشتری در این بین صورت می‌گیرد، چرا که عمدتا تعادل عرضه و تقاضا در این مقطع زمانی در بازار به هم می‌خورد.

خانه در تهران متری چند؟

آخرین آمار بیانگر آن است که خانه در تهران به طور متوسط هر متر تا پنج میلیون و 760 هزار تومان معامله شده است. اختلاف قیمت بین گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه در تهران به حدود 10 میلیون تومان می‌رسد.

آماری که بانک مرکزی در نتیجه معاملات ثبت شده مسکن در تهران در پایان سال 1396 منتشر کرده است نشان می‌دهد که در اسفندماه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی حدود پنج میلیون و 760 هزار تومان بوده که نسبت به بهمن ماه حدود ۴.۶ درصد و در مقایسه با اسفند سال 1395 تا ۲۶.۱ درصد گران شده است.

حجم کم معاملات بورسی در اولین هفته کاری امسال

در اولین هفته کاری بورس تهران در سال 1397 با کاهش ارزش پول ملی نسبت به دلار، شاخص کل 649 واحد رشد کرد. در این هفته با توجه به تعطیلات نوروز بازار سرمایه شاهد معاملات کمتری بود.

در پایان معاملات هفته منتهی به نهم فروردین ماه ۱۳۹۷، شاخص کل با 649 واحد افزایش نسبت به هفته قبل به رقم 96 هزار و 939 واحد رسید.

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر دورنمای ادامه محدودیت عرضه تولید کنندگان اوپک و غیراوپک تا پایان امسال و احتمالا در سال 2019 افزایش یافت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 24 سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۶۴.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 28 سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۶۹.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

ریزش 18 دلاری طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در بازار جهانی روز گذشته بدنبال صعود ارزش دلار، حدود 18 دلار سقوط کرد با این همه در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر تقاضا برای خرید ارزان، اندکی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۳۲۷.۷۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه به ۱۳۲۳.۲۰ دلار سقوط کرده و ۱.۵ درصد افت را به ثبت رسانده بود که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه از اواسط سال 2017 به این سو بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار