|
|
کدخبر: ۱۸۰۵۲۵

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش با وجود تنگناها و مشکلاتی که دارد توانسته است برون دادهای ارزشمند معلمان را به جامعه عرضه کند، فعالیت مجلس دانش آموزی را محلی برای تربیت مدیران آینده کشور دانست.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در افتتاحیه نشست پایانی هشتمین دوره مجلس دانش آموزی با بیان اینکه مسیر فعالیت مجلس دانش آموزی مسیری برای انعکاس نظرات نقادانه دانش آموزان و رساندن آنها به گوش مسئولان است، افزود: مجلس دانش آموزی از سه منظر جایگاه والایی در نظام تعلیم و تربیت دارد. در وهله نخست اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) در تشکیل حکومت اسلامی و جایگاه بلند مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی در این ساز و کار تجلی می‌یابد، چرا که دانش آموزان در این بستر به سمت آموزش دموکراسی و احترام به نظر اکثریت حرکت می‌کند و جمهوریت نظام می‌تواند در این مسیر نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه از منظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین رویکرد ما در سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، اظهار کرد: یکی از ساحت‌های مهم آموزش، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است. مجلس دانش آموزی مهمترین بستری است که می‌تواند تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان را در این ساز و کار رقم بزند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با وجود تمام تنگناها و مشکلاتی که در آموزش و پرروش وجود دارد امروزه این نهاد می‌تواند پیامدها و برون دادهای ارزشمند معلمی را به جامعه عرضه کند، تصریح کرد: امروزه شاهد حضور جوانان شجاع، نقاد، آگاه، بصیر و دلاوری هستیم که شجاعانه، نقادانه و خلاقانه مسائل مختلف را مطرح می‌کنند و این محصول کار آموزش و پرورش و معلمانی است که امروزه از آثار فعالیت آنان لذت می‌بریم.

کاظمی با اشاره به حضور بیش از 11 میلیون دانش آموز در یک فرآیند کاملا قانونی و متناظر با فرآیندهای کشور در مجلس دانش آموزی توضیح داد: وجود بیش از 620 هزار دانش آموز در شورای دانش آموزی و 5000 دانش آموز در مجامع و مجالس دانش آموزی استانی نشان دهنده مهترین بستر برای تربیت نسل جوان، متدین، خلاق و پویا در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

به گفته وی، در حال حاضر 150 نفر در مجلس دانش آموزی حضور دارند که نماینده بیش از 620 هزار نفر دانش آموز در شوراهای دانش آموزی و 5000 نفر در مجامع استانی و بیش از 13 میلیون نفر دانش آموز در کشور هستند. نظرات خلاقانه این افراد در مسائل تعلیم و تربیت می‌تواند برای متولیان امر راهگشا و ارزشمند باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار