|
|
کدخبر: ۱۸۱۴۰۴

دادستان شهرستان ابهر گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری برای صدور احکام جایگزین حبس در محاکم قضایی، رضایت شاکی خصوصی باید جلب شود.

سیدعباس جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای کاهش جمعیت کیفری افزود: این کار از راه صدور احکام جایگزین حبس و اجرای سیاست های حبس زدایی از طریق قرارهای تامین مناسب در شهرستان با رضایت شاکیان خصوصی انجام شد.
وی در زمینه اقدامات انجام شده برای آموزش زندانیان و کمک به خانواده های آنها در ابهر، تصریح کرد: در حال زمینه سازی طرحی هستیم که در پی آن زندانیان در طول مدت حبس دوره های آموزشی را سپری کنند و پس از دوران حبس بتوانند با شغل و درآمد به جامعه بازگردند و اقدام اصلاح را در ارتباط با آنها بدرستی اجرا کنیم.
این مسئول ادامه داد: در این زمینه کارخانه هایی مانند الکترود میکا و نخ ایران چند خط تولید و دستگاه را برای آموزش این افراد اختصاص داده اند و همچنین محیط زندان جدید ابهر امکانات و فضای مناسبی برای آموزش زندانیان دارد.
دادستان شهرستان ابهر با تقدیر از مشارکت مردم در جشن گلریزان امسال، تاکید کرد: همه شهروندان در قبال فردی که به زندان می افتد و خانواده او مسئول هستند و برای فرهنگ سازی در این زمینه باید ابتدا افراد تحصیل کرده و فرهیخته جامعه را قانع کنیم زیرا در غیر این صورت نمی توان سایر افراد را به کمک به زندانی نیازمند راضی کرد.
وی با اشاره به اقدامات دادسرای شهرستان ابهر در حوزه محیط زیست، خاطرنشان کرد: رفع بوی نامطبوعی که بواسطه ورود فاضلاب به رودخانه ابهررود ایجاد می شد از مطالبات مهم مردم این شهرستان بود که با درخواست از شهرداری و پاکسازی مسیر این مشکل حل شد، همچنین محل انباشت زباله بین هیدج - خرمدره از دیگر درخواست های مردم بود که با همکاری دادستان خرمدره برطرف شد.
جعفری ادامه داد: رفع نقاط حادثه خیز محور سه راهی نورین نیز به خواست مردم پیگیری و با اقدام اداره راه و شهرسازی این مشکل حل شد، علاوه بر این در حوزه منابع طبیعی به علت نبو سابقه ثبتی بویژه در اراضی هم مرز با تاکستان با همکاری دادستان این شهرستان بسیاری از تداخلات رفع شد اما با این وجود فقط اجرا طرح کادستر می تواند به اختلافات و تداخلات ارضی این ناحیه پایان دهد.
وی با اشاره به پیشرفت 95 درصدی ندامتگاه جدید ابهر، افزود: قسمتی از هزینه های زندان از محل فروش زندان کنونی تامین خواهد شد و همچنین با توجه امنیتی بودن محیط زندان 5 درصد باقی مانده از کار احداث، مربوط به قسمت حفاظت فیزیکی و پیرامونی است.
شهرستان ابهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
7324/8068

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار