|
|
کدخبر: ۱۸۳۶۴۰

سخنگوی صنعت برق گفت: با هماهنگی استانداران و مجوز سال گذشته هیئت وزیران، ۲۲ استان در سال جاری تغییر ساعات کاری خواهند داشت اما فعلا لزومی برای انجام این کار در پایتخت وجود ندارد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اعلام اینکه ۲۲ استان کشور طبق مصوبه ای که سال گذشته هیئت وزیران در اختیار استانداران کشور قرار داده بود، می توانند ساعات اداری خود را به منظور مدیریت مصرف برق در پیک مصرف تغییر دهند، گفت: پیش بینی می کنیم به این ۲۲ استان ۳ یا ۴ استان دیگر نیز اضافه شود.

وی افزود: بر اساس صلاحدید و برنامه ریزی استانداران کشور، ساعات کاری ادارات در این ۲۲ استان یک ساعت زودتر آغاز و یک تا یک ساعت و نیم زودتر خاتمه خواهد یافت.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در مورد پایتخت تصمیمی برای تغییر ساعات ادارات اتخاذ نشده است، اظهارداشت: در صورتی که نیاز باشد، با هماهنگی استانداری تهران ساعات کاری ادارات را تغییر می دهیم که قطعاً این تغییرات را اعلام خواهیم کرد.

رجبی مشهدی افزود: پیش بینی می شود با اجرا شدن برنامه هایی که وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف برق در نظر دارد و همچنین افزایش توان نیروگاه های کشور که از طریق احداث واحدهای جدید یا اصلاح و افزایش بهره وری واحدهای قدیم انجام شده است، نیازی به خاموشی برنامه ریزی شده در پیک مصرف سال ۹۸ نداشته باشیم. البته برای اجرایی شدن این اهداف از مردم و سایر مصرف کنندگان انرژی برق تقاضا داریم تا حداکثر همکاری به منظور مدیریت مصرف را داشته باشند.

استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و قزوین ۲۲ استانی هستند که قرار است ساعت کار ادارات با صلاحدید استانداران تغییر کند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار