|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۸۳

بر اثر ریزش خانه ها در پاکستان دست کم 20 نفر کشته شدند

مقامات می گویند ده ها نفر در پی زمین لرزه در هارنای دورافتاده در حالی که بسیاری از مردم در خواب بودند، زخمی شدند.

مقامات محلی اعلام کردند که در پی وقوع زمین لرزه در استان بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، دست کم 20 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شده اند و تیم های امدادی در تلاش هستند تا آوارها را پاک کرده و به منطقه دسترسی پیدا کنند.

بر اساس داده های سازمان زمین شناسی ایالات متحده، بیشتر ساکنان منطقه هارنای، در حدود 100 کیلومتری شرق کویته مرکز استان، در ساعت 3 صبح به وقت محلی (22:00 به وقت گرینویچ) روز پنجشنبه در خواب بودند. و این زمین لرزه در عمق حدود 20 کیلومتری (12 مایل) رخ داد.

مقامات مدیریت بلایای استان اعلام کردند دست کم 200 نفر زخمی شده اند.

اسامه بن ایجاز، یکی از مقامات مدیریت بلایای استان گفت: "مقامات امدادی به محل حادثه رسیده و مشغول کار هستند."وی گفت که بررسی آسیب خانه ها و ساختمان های دیگر در هارنای در حال انجام است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان پس از وقوع زلزله "دستور کمک فوری به صورت اضطراری" به ساکنان این منطقه را صادر کرد.

وزیر استان، ضیا لانگو گفت: تلاش های نجات به دلیل رانش زمین ناشی از زمین لرزه و مسدود شدن جاده ها در این منطقه با مشکل مواجه شده است.

لانگو گفت: "رانش زمین بسیار زیاد بوده است و تیم ها در حال حاضر مشغول پاکسازی جاده های منطقه هستند." وی افزود: مقامات نجات پس از دسترسی به منطقه می توانند ارزیابی دقیق تری از خسارت انجام دهند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که برخی از امدادگران به مناطق زلزله زده هارنای رسیده اند و 9 نفر از مصدومان وخیم نیز با هواپیما به کویته منتقل شده اند.

ارتش در بیانیه ای اعلام کرد که اقلام مورد نیاز برای غذا و سرپناه و همچنین پزشکان ارتش و امدادگران به مقامات غیرنظامی کمک می کردند تا از آسیب دیدگان این فاجعه مراقبت کنند و افزود که یک تیم جستجو و نجات شهری از راولپندی  به سرعت در حال اعزام هستند.

بلوچستان بزرگترین اما کم جمعیت ترین و کم توسعه ترین استان پاکستان است که همواره در انتهای رتبه بندی شاخص های توسعه انسانی ملی قرار دارد.

بیشتر خانه های منطقه هارنای، جایی که زمین لرزه رخ داده، از گل و سنگ ساخته شده اند و در مقایسه با سازه های بتنی یا آجری بیشتر مستعد آسیب ناشی از زلزله هستند.

سهیل انور هاشمی، یکی از مقامات ارشد دولتی استان گفت: " بسیاری از قربانیان در اثر فرو ریختن سقف و دیوار جان باختند."

وی گفت که یک زن و شش کودک در میان کشته شدگان هستند.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار