|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۴۰

طبق نظر رسمی دستگاه قضا،برگ سبز خودرو حکم سند رسمی خودرو را دارد.

برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد .

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلش شورای اسلامی گفت :طبق نظر رسمی دستگاه قضا،برگ سبز خودرو حکم سند رسمی خودرو را دارد و برای ثبت آن نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست .

همچنین در ادامه به خبرنگاران گفت :باید هزینه مردم را در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش دهیم که برگ سبز الان این کار را انجام می دهد اما نیروی انتظامی هم باید همکاری های لازم را بعمل آورد و فرایند فک پلاک رابرای مردم تسهیل کند ودر رابطه با شبهه ای مطرح شده هم نظر دادستان و رای دیوان عدالت اداری صریحا اعلام شده ،بااینکار مشکلات بوجود امده در ان قسمت نیز کمتر می شوداما در پاسخ به شبهه ایجاد شده؛ جای تعجب دارد چرا برخی همچنان می خواهند در رابطه با این موضوع مقاومت کنند البته پاسخ آن روشن است؛ چرا در آمده زیادی از بابت معاملات خودرو نصیب دفاتر اسناد و محضر خانه ها میشود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودافزود نباید برای حفظ درامد عده ای، هزینه اضافی و دیوان سالاری مازاد به مردم تحمیل شود. هرچند برای نقل و انتقال سند خودرو از طریق دفاتر اسناد رسمی اختیار از شهروندان گرفته نشده و آنها می توانند به این امر مبادرت کنند ولی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون هم در این باره صراحت کامل دارد. باید تلاش شود  بوروکراسی های مازاد به نفع مردم کم شده و هزینه های شهروندان در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش داده شود که برگ سبز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد البته نیروهای انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را تحصیل کرده تا مشکلات مردم در این قسمت نیز کمتر شود.

وی خاطر نشان کرد :طبق قانون همانطور که دفاتر اسناد رسمی می‌توانستند نقل و انتقال سند خودرو را انجام دهند ،نیروی انتظامی هم می تواند از طریق صدور برگ سبز این امر را محقق کرده که این موضوع در حال اجرا است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  ایادآور شدند :اگر کسی یا کسانی فکر می کنند که نیازبه شفاف تر شدن این موضوع است می‌توانند از مجلس استفساریه درخواست کنند؛در غیر این صورت این قانون برای مردم شفاف شده و نظر دادستان نیز به طور رسمی اعلام شده است.

خبرنگار: زینب محمدی  

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار