|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۱۸

کودکان به ناچار غذای زندان را می خورند

زندانیان می‌گویند در زندان خبری از میوه و سبزی نیست.

در بند مادران زندان قرچک بچه های زندگی می کنند که به گفته زندانیان در زندگیشان اسم خیلی از میوه ها را نمی‌دانند و طعم خیلی از میوه‌ها را نکشیدند کودکان زیر پنج سال که به همراه مادرانشان زندانی اند .

در بند ۲ نسوان زندان اوین چند کودک با مادرهایشان در زندان هستند کودکانی که به ناچار غذای زندان را می خورند غذایی که به به گفته زندانیان به ندرت در آن یک بال مرغ یا یک تکه گوشت پیدا میشود.در این زندان ها وعده غذایی که معمولا برای آن ها پخت می شود این هاست :

صبحانه یک تکه نان لواش و یک پنیر یا مربای تک نفره، ناهار معمولاً برنج و سویا ، شام معمولاً یک کاسه سوپ یا آش و یک نان لواش .  

نرگس محمدی .....سیاسی در زندان خبری از گوشت نیست ، یکبار که وعده غذای زندان قرمه سبزی بود، برای پیدا کردن یک سکه گوش ملاقه را ده دور در قابلمه خورشت چرخاند ایم اما حتی یک تکه گوشت هم پیدا نشد.

زندانیان می‌گویند در زندان خبری از میوه و سبزی نیست . یکی از زندانیان زن سیاسی سابق زندان قرچک می گوید:  

در زندان قرچک بیشتر زندانی ها از پیاز به عنوان میوه استفاده می کردند .  

سرانه غذای زندانیان در بودجه امسال کمتر از ۱۵ هزار تومان برای سه وعده روزانه است . یکی از زندانیان زن که اخیرا از زندان قرچک آزاد شده ، می گوید ' در بند عمومی آنقدر غذا کم می آمد که زندانی ها سر یک قاشق برنج بیشتر دعوایشان می شد .'  

اما مشکل زندانیان ، تنها غذا نیست .زندانیان می‌گویند در زندان های مانند عادل آباد شیراز ، قرچک ورامین و فشافویه یاهمان تهران بزرگ به خاطر قابل شرب نبودن آب لوله ناچارند تا ماهی ۳۰۰ هزار تومان آب معدنی بخرند .‌بعضی زندانی های قدیمی تر که توان مالی ندارند ، برای خرج غذا تخت هایشان را به زندانیان جدید می فروشند . یکی از زندانیان سیاسی سابق زندان رجایی شهر می گوید :اگر می خواهی در زندان کف خواب نباشی باید تخت بخری .  

بسیاری از افرادی که در زندان هستند می گویند اغلبشان به غذای مناسب یا کافی ، و حتی آب آشامیدنی دسترسی ندارند و برخی از زندانیان برای تامین هزینه های زندگی ناچار به کارگیری برای زندانیان پولدار و تن فروشی می شوند .

به گفته مدیر کل قضایی و اجرای احکام سازمان زندان های ایران تعداد زندانیان ۲۸ درصد بیشتر از ظرفیت زندان های ابن کشور است .

این یعنی هفتاد هزار نفر در ایران در زندان های ایران به اصطلاح کف خواب هستند .

 

خبرنگار :زینب محمدی  

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار