|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۹۷

قدرت واقعی ذهن از ترکیبی از آگاهی، تمرکز و استقامت ناشی می‌شود. یک ذهن قوی همان چیزی است که به شما امکان می‌دهد تا به جای افکار منفی بر روی اهداف صحیح و رو به جلوی خود متمرکز شوید.

قدرت واقعی ذهن از ترکیبی از آگاهی، تمرکز و استقامت ناشی می‌شود. یک ذهن قوی همان چیزی است که به شما امکان می‌دهد تا به جای افکار منفی بر روی اهداف صحیح و رو به جلوی خود متمرکز شوید. 

  

 

یکی از ویژگی‌های مشترک افراد موفق با ذهنی قدرتمند، خواندن و یادگیری دائمی آن‌ها است.  برخی از مردم آن را استقامت و برخی دیگر آن را پشتکار می‌نامند. هر چه که آن را بنامید، داشتن یک ذهنیت قوی صفتی است که میان بهترین مجریان جهان، کارآفرین‌ها، رهبران، موسیقی‌دان‌ها یا ورزشکاران مشترک است. باید دانست که یک طرز فکر قوی باعث تسلیم نشدن و به پیش رفتن در کار‌ها می‌شود. قدرت واقعی ذهن از ترکیبی از آگاهی، تمرکز و استقامت ناشی می‌شود. یک ذهن قوی همان چیزی است که به شما امکان می‌دهد تا به جای افکار منفی بر روی اهداف صحیح و رو به جلوی خود متمرکز شوید. 

 

این همان چیزی است که به شما کمک می‌کند درک کنید که تلاش و مبارزه برای رسیدن به اهداف لازم است و شما را روز به روز به اهدافتان نزدیک می‌کند. همچنین باعث می‌شود بر ذهن خود بیشتر مسلط باشید و شما را از تصمیم‌های مخرب باز می‌دارد؛ بنابراین باید یاد بگیریم که ذهن خود را به گونه‌ای پرورش دهیم تا بتوانیم با افراد زیادی رقابت کنیم. 

 

 

شما نیز باید همان عادت‌هایی که افراد موفق دارند را یاد بگیرید و به عادت روزانه خود تبدیل کنید. در ادامه ما شما را با ۱۰ عادت افراد موفق و با ذهنیت قدرتمند آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید. 

 

 

هدف خود را مشخص و کاملاً آن را باور کنید 

افراد موفق چنان کار می‌کنند که گویا موفقیت و شهرت‌شان کاملاً برای آن‌ها مشهود است و از آن مطمئن هستند، حتی قبل از آنکه به آن برسند! این یک مثال عالی از چگونگی استفاده افراد موفق از قدرت نیت و باور برای ساختن سیستم‌های اعتقادی، پیرامون اهدافی که می‌خواهند به آن برسند است. این افراد سپس با توجه به همین باورهایشان اهداف خود را به واقعیت بدل می‌کنند. شما هم می‌توانید با تمرین و استفاده از این تکنیک ذهنی، در راستای ساخت ذهنی قدرتمند گام بردارید. 

 

 

برای فکر کردن در مورد فعالیت‌های خود زمان بگذارید 

افراد موفق مطمئناً زیاد مشغول کار هستند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها نکات مهم دیگر را نمی‌بینند. آ‌ن‌ها همچنین اهمیت تأمل و درون‌گرایی را می‌فهمند. این افراد برای بررسی پیشرفت خود زمان می‌گذارند و فضا و وقت لازم را برای توجه به ایده‌ها یا فرصت‌های جدید به ذهنشان می‌دهند. 

 

 

یاد بگیرند چگونه با افکار منفی مقابله کنید 

افراد که دارای ذهنی باز و قدرتمند هستند، از افکار منفی آگاه هستند و می‌دانند که چگونه بر آن‌ها غلبه کنند. این افراد به جای سرکوب افکار منفی، می‌پذیرند که افکار منفی صرفاً اندیشه‌هایی هستند که قدرت ذاتی ندارند. آن‌ها به این افکار دلبسته نیستند و زیاد به آن‌ها توجه نمی‌کنند و با این کار می‌توانند از زاویه جدید به یک وضعیت نگاه کنند و راه حل‌های جدید را بیابند. سرانجام، آن‌ها اندیشه منفی را با ایده جدیدی جایگزین می‌کنند که به خوبی در خدمت آن‌ها باشد. 

 

مراقبه و مدیتیشن کنید 

هدف از مراقبه آرام کردن ذهن است تا بتوانید از افکار و احساسات خود آگاه شوید. با اینکه تکنیک‌ها و ابزار‌های مراقبه متفاوت هستند، اما یک تمرین مراقبه به شما کمک می‌کند تا خود را در سطح عمیق‌تری بشناسید و در عین حال استرس و اضطراب خود را نیز کاهش دهید. افراد برتر می‌دانند که چگونه با گذراندن لحظاتی در سکوت، حواس‌پرتی و استرس خود را برطرف کنند. آن‌ها این افکار و ناراحتی‌ها را پشت سر می‌گذارند تا در مسیر اهدافشان حرکت کنند. 

 

 

PicsArt_01-25-06.12.44

 

 

 

به افراد با نگرش‌های منفی گوش نکنید 

همیشه اشخاصی هستند که نظرات مایوس کننده و منفی دارند و درصددند که شما را از مسیر اصلی خود منحرف کنند. افراد موفق با ذهنیت قوی و باور کامل اجازه نمی‌دهند که صحبت‌های این دسته از افراد روی جاه طلبی‌ها یا اعتماد به نفس آن‌ها تأثیر بگذارد. 

 

 

از مربیان و مشاوران کمک بگیرید 

حتی موفق‌ترین افراد نیز مربیانی را استخدام می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند تمرکز خود را حفظ کنند، در مسیر خود بمانند و مهارت‌های خود را تقویت کنند. آن‌ها می‌دانند که مربی و مشاور یک عنصر اصلی برای ارتقاء ذهن و استعدادهایشان به سطوح بالاتر است. 

 

 

همیشه در حال یادگیری باشید 

یکی از ویژگی‌های مشترک افراد موفق، خواندن و یادگیری دائمی آن‌ها است. افراد موفق، در یادگیری و پرسش‌گری افرادی بی پروا هستند. آن‌ها می‌دانند که یادگیری، یک اصل مهم برای رشد تفکر و داشتن ذهنی قدرتمند است. 

 

 

اهداف واضح و روشنی داشته باشید 

افراد موفق می‌دانند که دقیقاً به دنبال چه هستند. این افراد اهداف خود را به صورت خاص تعریف می‌کنند و حتی آن‌ها را بر روی کاغذ می‌نویسند. روند نوشتن اهداف باعث می‌شود حس رسیدن به آن‌ها واقعی‌تر شود. همچنین بسیاری از افراد موفق از تابلو‌ها استفاده می‌کنند، تا اهداف خود را همیشه در جلوی چشم خود داشته باشند. 

 

 

ورزش کنید 

همه ما می‌دانیم که ورزش یکی از مفیدترین فعالیت‌ها است، اما با این حال اغلب ما ورزش را در اولویت کارهایمان قرار نمی‌دهیم. افراد موفق ارتباط بین مغز سالم در بدن سالم را کاملا باور دارند، اثرات ورزش را شگفت‌آور توصیف می‌کنند و ورزش را لازمه موفقیت می‌دانند. رسیدن به آرزو‌ها و خواسته‌ها علاوه بر ذهن قوی، نیازمند بدن قوی نیز می‌باشد و یک فرد موفق هر دو را در کنار هم حفظ می‌کند. 

 

 

بخندید 

همه نیاز دارند احساسات خود رها کنند و خنده یکی از بهترین راه‌های رهاسازی احساسات بوده و باعث ترشح اندورفین می‌شود. این ماده شیمیایی به مغز «احساس خوبی» می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا استرس و افکار منفی را از خود دور کنیم. افرادی که اغلب می‌خندند، شادتر، مولدتر و پربارتر هستند. هر روز برای خندیدن زمان بگذارید، حتی اگر در حد تماشای یک کلیپ کوتاه در تلفن همراه باشد. 

 

وقتی ذهن شما قوی باشد، می‌توانید مسیر رسیدن به موفقیت که شامل فراز و نشیب‌های بسیاری است را مدیریت کنید. از طرف دیگر وقتی ذهن شما ضعیف باشد، به دلیل خستگی، ترس و وحشت از تصمیم‌گیری‌های ناصحیح آسیب‌پذیر خواهید بود. 

 

این عادت‌ها را بپذیرید و یک ذهنیت قدرتمند ایجاد کنید، زیرا که به رشد شخصیتی و موفقیت حرفه‌ای شما منجر می‌شود. 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار